L’hort domòtic ja funciona

L’hort domòtic del Saavedra ja funciona!!!!!!

El primer hort domòtic de la ciutat ha iniciat el seu camí i ja està a ple rendiment pel que fa al seu funcionament, tot i que encara li queda algun retoc que acabarem d’afinar abans de final de curs.

Aquest projecte, en col·laboració a la part agrònoma pels alumnes de l’IES d’horticultura i jardineria de Reus, a la part electrònica pels alumnes de l’IES Comte de Rius de Tarragona i a la part informàtica pels alumnes de l’IES Baix Camp de Reus té copm a objectiu acostar la tecnologia al món de l’horticultura. Aquests alumnes han finalitzat avui les seves actuacions en una visita conjunta en la que han aprofitat per posar en comú la tasca de cadascú i aprendre els uns dels altres.

S’han instal·lat unes electrovàlvules per a que el reg automàtic de l’hort sigui possible. També s’han instal·lat fins a vuit sensors de llum i fins a vuit sensors d’humitat repartits per l’hort per controlar aquests agents que influencien en el creixement de les espècies vegetals que hem plantat a l’hort. Tot aquest sistema es controla autònomament amb una Raspberry Pi i un Arduino Uno que reben les dades dels sensors, les comparen amb les dades obtingudes de l’estació metereològica de Sant Pere i Sant Pau i decideixen si cal o no cal regar i durant quanta estona per a satisfer les necessitats hídriques específiques de cadascuna de les espècies vegetals plantades.

Aquestes dades són visibles des d’internet i modificables en qualsevol moment, com per exemple si es canvia de cultiu i les seves necessitats hídriques són diferents de la seva predecessora.

Així, els alumnes de l’escola podrem analitzar, valorar i treballar sobre ens condicionants que afecten al creixement de les plantes.

És una feina que ens apassiona i que ens obrirà els ulls a aspectes del treball de l’hort que fins ara ens eren desconegudes.

Aprofitarem aquestes últimes setmanes de curs per acabar d’ajustar el sistema i comprovar-ne el funcionament.