L’espectroscopi

De què estàn fets els estels, els planetes, les galaxies…..? L’espectroscopi és un instrument que ens aporta tota aquesta informació gràcies a l’interacció de la radiació electromagnètica (llum) i la matèria. Al mirar a través d’un electroscopi podem veure com canvia l’espectre de les longituds d’ona depenent de la matèria que travessa…podem saber quins elements de la taula periòdica es troben en galàxies a anys llum de distància!!!….i molt més.

Per uns instans hem treballat com a autèntics astrònoms i hem creat el nostre propi espectroscopi!!!

Hem pogut veure com canvia l’aspectre de la llum si mirem una bombeta led, una fluorescent i una incandescent a través de l’espectroscopi.

Sembla que sigui una d’aquelles situacions en les que s’acaba dient: “No ho provin a les seves cases”, però no és cert. Ens hem endut un espectroscopi cadascú cap a casa per a mostrar-ho a les famílies i seguir investigant!

Alumnes de Cicle Superior C

Alumnes de Cicle Superior A