Projecte de domotització de l’hort – Fase 1: El reg

Hem posat la primera pedra, en argot del ram de la construcció, del projecte de domotització de l’hort escolar en el marc del programa Vil·les Florides (@VilesFlorides) 2021 que promou la transformació de pobles i ciutats de Catalunya i Andorra a través de la planta amb flor, arbrat i espais verds🌸.

Alumnes del CFGS de Paisatgisme i Medi Rural de l’Institut d’Horticultura i Jardineria de Reus (@HORTOJARDI) ens han reinstal·lat el sistema de reg diferenciat per bancals que ja teníem amb materials nous però li han afegit unes electrovàlvules, una per bancal, que faran que es pugui obrir el reg o tancar-lo elèctricament. Aquestes electrovàlvules fan les funcions d’una aixeta convencional, però sense maneta que calgui moure, sinó que és un impuls elèctric el que fa que deixin o no deixin passar l’aigua. Aquest sistema ens anirà perfecte per quan arribi i consolidi la segona i la tercera fase del projecte amb els sensors de llum i humitat de la terra que instal·laran alumnes de l’IES Comte de Rius de Tarragona (@ComtedeRius), o la creació d’una app per a la gestió de les dades obra d’alumnes de l’IES Baix Camp de Reus (@iesbaixcamp) respectivament.

Així doncs, els alumnes de l’escola Saavedra podran gestionar més ecològicament i amb criteris adients al cultius que hi hagi en cada moment a l’hort la quantitat d’aigua amb què cal regar cada bancal per adaptar-lo a les necessitats del cultiu. I tot això des de la classe, des de casa o des de qualsevol punt del planeta amb l’App que tindrem a disposició.

Tot aquest projecte, però, no ens prendrà l’oportunitat d’embrutar-nos les mans amb les tasques que més ens agraden de fer a l’hort: arrencar males herbes, plantar, collir, …

Des de l’escola volem agrair moltíssim la feina, la dedicació, i la cura amb la que els alumnes de l’Institut d’horticultura i jardineria de Reus (@HORTOJARDI) van treballar al nostre hort per deixar-lo tant bonic i funcional.