Concurs d’enginyeres i enginyers Professor Rius

Aquesta setmana s’ha celebrat la fase final del concurs d’enginyeres i enginyers Professor Rius de Barcelona, en què, com cada any, participen els i les alumnes de cicle mitjà de la nostra escola.

És un concurs en què, com molt bé sabreu ja els pares i mares implicats, els i les alumnes han de construir un invent a casa seva utilitzant materials reciclats i/o convencionals. Poden fabricar qualsevol cosa que els passi pel cap, les úniques condicions son que allò que inventen tingui alguna utilitat i que estigui relacionat amb el món de la tecnologia.

Al llarg de la setmana van anar apareixent per l’escola invents realment extraordinaris i molt creatius. Des d’una màquina de tallar gespa feta amb una llauna de refresc fins a un microscopi fet amb una ampolla de detergent i un trosset de lupa, passant per una “gameboy” força casolana o una peixera molt juganera.

La veritat és que totes i tots els alumnes es van esforçar moltíssim i es van exprimir el cervell per crear uns invent fantàstics. Però, com ja se sap, i per molt que ens hagués agradat als i les mestres d’aquí, no tots podien guanyar.

A la fase final celebrada dijous 31 de març van accedir-hi 11 finalistes. Sis alumnes de 3r i cinc alumnes de 4t i, tot i que els onze van fer invents increïbles i van saber-los exposar i “vendre” perfectament davant el jurat del concurs, qui finalment es va emportar el premis van ser la Nicole Valdez i el Daniel Osinaga com a primera i segon classificats respectivament en la categoria de 3r curs; i la Megan Zambrana i la Daisy Durbala també com a primera i segona respectivament en la categoria de 4t curs.

A pesar de les tres guanyadores i guanyador del concurs, des de l’escola Saavedra felicitem enormement a totes i tots els alumnes que van participar i ens van obsequiar amb la seva creativitat i imaginació a l’hora de crear els seus invents. MOLTES FELICITATS A TOTES I TOTS!