Boniques i enriquidores propostes que ens fan crèixer!

Aquest nou curs 2021-22, els nens i nenes de P5 ja han iniciat el treball dels Poemes Visuals, tot descobrint una tipologia textual com és la poesia. La proposta dels Poemes Visuals, s’anomena aquest nou curs POEMES BESTIALS, un recull de 17 poemes d’animals, on cada setmana, mitjançant un sorteig i una mà innocent, un infant escollirà un d’aquests poemes per aprendre-se’l a casa al llarg d’una setmana amb la família, i després el recitarà davant els seus companys/es. L’objectiu es desenvolupar i enriquir tant el llenguatge oral, com la imaginació del nen/a. S’espera despertar la il•lusió dels nens i nenes per preparar el seu poema, la sorpresa dels altres i la participació de les famílies en les tasques escolars. Un treball que fomenta les activitats conjuntes amb les famílies, permet conèixer una de les tipologies textuals, la poesia, i començar a apreciar el sentit més literari del llenguatge. La posada en escena té un paper molt important, podran caracteritzar-se o portar elements que els ajudin a recitar el poema amb més seguretat. És una activitat que es duu a terme dins del Projecte Magnet, projecte tecnològic i artístic de l’escola, ja que cada nen/a mentre recita el seu poema, és enregistrat per un company que prèviament ha triat, utilitzant una tablet. Es tracta d’un moment important dins de la programació pedagògica de la classe, on gaudim tot aprenent i compartint tots junts. Un espectacle màgic, d’intriga, de respecte i de màxima expectació!

Acompanyem a petites grans persones” (Tururú)