Fes-te a la mar 5è Religió

QUÈ FEM A 5è “Fes-te a la mar” a Religió?

Coneixerem  que les persones des de sempre s’han fet preguntes on el transcendent té  presència en la vida en comú.

Tots som diferents, tenim limitacions i aptituds que val la pena assumir.

Utilitzem el llenguatge, les situacions, senyals, elements del mar i el seu entorn físic (calma, tempesta, onatge, calma, llevant,parts del vaixell…), social (feines, objectes) i simbòlic (com la humanitat l’ha utilitzat per parlar del transcendent).
Per això quan entrem al Museu Marítim amb l’avi i l’Ona tindrem presents els entrebancs que moltes persones es poden trobar en la vida corrent. Les diferències com fet positiu i enriquidor.
Així doncs entrem amb l’Ona i l’avi al Museu. Ells ens ajudaran a fer el pas per entendre els elements simbòlics de la creença cristiana i,de les principals creences (i les que siguin necessàries si els nens i nenes ho demanen).
En aquest Museu ens hi passarem tot el curs!!!

Primer per les sales on ens anem fent preguntes transcendentals i senzilles a l’hora: D’on som? D’on venim? Cap on anem? Però que no són fàcil de fer-se ni respondre.

Necessitem per fer-ho dialogar molt (escoltar,parlar, preguntar i pensar. Decidir què és més important o no).

Entre tota la classe fem un mural intentant respondre aquestes preguntes amb paraules o/i imatges.

Coneixem com eren els primers cristians, i com tenien a Jesús com el timó que posava rumb en la seva forma de viure.

L’avi i l’Ona miren una “marina” una imatge de mar. És un far en un illot al mig del mar. Se’l miren tant que de cop són dins. Un far, què interessant! Pensem tot el que pot ajudar un far als vaixells. Clar que també sabem què ens cal un timó!
Fem un “Far” ben gran… Aprenem que l’Advent és un temps que ajuda a millorar i així,els cristians, esperen  la vinguda de Jesús com llum per al món.

Fem un pessebre, com ja és tradició a la classe, amb plastilina, detalls, molt bonic (molts ex alumnes encara el tenen). Compartim el material quan manca, ens ajudem, i posem il·lusió, tot escoltant nadales.

Descobrim què simbolitzen els personatges :els pastors,la menjadora,el “Savis”, els animals, la cova-estable…del text bíblic de Lluc. Ahhh! I la data del 25 de Desembre, abans era la festa de la llum pels romans. La festa de Satúrnia. Els cristians canvien la festa del planeta Saturn que indica que comença a fer-se més llarg el dia i a clarejar, per Jesús.
Les ones representen, com en el país de Jesús, el mal. I la Llum el que és Amor. Per cada ona pensem un raig. Volem arribar a port per Nadal!!!

Tornem de Nadal i un vaixell ens recull després de sospesar si hi tenim confiança . Tenim molta feina per ajudar en el vaixell però de cop s’atura perquè s’han anat tirant les escombraries i s’han enredat a l’hèlix. Això ho descobrim quan passa la boira. Tots han estat responsables del que ha passat i posem solucions.

També se’ns enfonsa el vaixell i cal fer un judici al Capità. A flor d’aigua”, parlem del significat del pecat i el perdó. De la confiança i de-confiança.
Tractem el text bíblic del malalt que es cura en saltar a la piscina i descobrim tots els significats simbòlics.

Finalment som quasi a l’estiu, sentim com el vent infla les veles. Sabem més que al principi, naveguem. La força de l’Esperit que va empènyer als primers cristians a sortir a escampar la bona notícia de l’Evangeli.
Observem els elements simbòlics que representa a l’Esperit: colom, foc, parlar llengües, vent…

Una tempesta trenca la vela i el pal major, el Capità està molt enfadat doncs durant la tempesta no es van seguir les seves ordres i les conseqüències han estat terribles.

Ara uns tindran la tela i altres el material per arreglar-la. Els ha imposat silenci total sota càstig de tirar-los al mar o posar-los a la bodega o… Tot i la situació absurda que provoca el Capità tots i totes les marineres s’han posat d’acord i han arreglat el vaixell que torna a navegar!

S’assembla a l’esforç dels primers cristians davant les dificultats i com s’ajudaven.
Mariners i marineres de primera!.

EL MURAL: QUÈ HI POSEM?

El mural és la nostra finestra, el nostre pensament, les nostres idees. Un gran vaixell que va adaptant-se a les situacions!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *