L’entrenador 4t Religió

QUÈ FEM A 4t A RELIGIÓ??? L’ENTRENADOR!!!
Ens introduïm mitjançant el món de l’esport en equip, l’esforç, ser company/ els valors, els dilemes, al món que precedirà la vida de Jesús, els primers cristians i els cristians d’avui.
El llenguatge de l’esport i el dels personatges bíblics.

L’entrenador, amb Jesús.

I el de l’equip amb els cristians.

Facilitarà una comprensió del llenguatge simbòlic dels textos bíblics que es treballaran.
El poble de Déu/ el país dels atletes:

En Mètric ens ha presentat el País dels atletes i la Milena el País del poble de Déu. Treballant els elements simbòlics a partir d’aquests dos temes.
Serà un equip on tots caben i tots i totes som necessaris. Veiem com n’és de necessari un entrenador per “entrenar” bé.
Observem els nostres entrenadors de la vida, pare, mare, avi, àvia, mestra, mestre, monitors, catequistes…
Hem de tenir clar, també que cal un esforç, però nosaltres en especial no ho farem per competir, sinó per estimar de cor. Se’ns planteja que no hi ha prou vestimentes d’esport per a tots i què farem? La classe decideix que ja tenen prou amb el que porten.

Veurem Abraham, Moisès, i David com els primers entrenadors del Poble d’Israel. Observarem les qualitats de cada un d’ells.

Arribem a Tots Sants i veurem una cursa de personatges que han estat especials pels cristians. Aprenem, que els identifica.
Serem un grup que cal fer-se equip a través de diferents situacions.
Un equip que es trobarà amb dificultats, dilemes i alegries.
Serà sovint que ens trobem entrenant a la muntanya, un lloc especial que els i les alumnes aniran descobrint per si sols què vol dir en el llenguatge bíblic i en diferents creences del mon.
Els valors d’un equip per tirar endavant: paciència, ànim, coratge, decisió, reconèixer les pròpies virtuts i els defectes per ser persones capaces de ser sensibles als altres, a què passa i afrontar-ho.
Tots plegats coneixerem com Jesús “entrena “als seus deixebles, com els hi explica paràboles per tal que triïn què volen fer davant de diferents situacions. Tots i totes som una mica de tot.
Arriba el millor! Inaugurem els Jocs Olímpics. Abans treballem la Carta Olímpica amb 4 textos dels Evangelis súper adients.

Seguim la Cerimònia Olímpica amb el jurament dels atletes, jutges… a la Carta Olímpica i encenem la Torxa.
De cop comencen els problemes i es fan moltes trampes, en Mètric no està d’acord i s’anuncia per a tot arreu com Jesús.

En Mètric desapareix, un núvol tapa la torxa i els atletes estan perduts, tenen por i no s’atreveixen a continuar. Ens plantegem si es pot “Nedar i desar la roba”. Escollir un camí difícil.

Finalment bufa l’Esperit que treu el núvol, es torna a veure la torxa flamejant i els atletes com els primers deixebles veuen que tot l’esforç de l’entrenador quedaria en res si no continuen, i treballen per la justícia.
En acabar som al mar, el vent bufa i ens empeny endavant!

Som un gran equip!
Ens ajuntem de nou per trobar com i on celebren els cristians (i creences més conegudes pels alumnes, altres comunitats cristianes, jueva, budista, i musulmana) diferents moments de la Vida (Els Sagraments) i amb l’arribada de l’estiu i els esports de mar i vela, la importància del Vent. De l’Esperit, de l’Església, ecumènica (comunitat oberta al món) i activa.
El mural com si fos un marcador gegant!
Hem posat un Mètric amb els valors de cada patriarca, i tots van damunt una canoa representant el treball en equip. Hi ha una samarreta amb els gustos de cada alumne/a. Ens mirem com fem el camí de l’Advent en una pista d’esquí.
Ve el millor! La torxa, la Carta, els textos bíblics. Samarretes, pilotes, barques, ens serveixen per comunicar valors, emocions i actituds.

Ara de nou a les Olimpíades!