L’astronau 3r Religió

QUÈ FEM A RELIGIÓ 3r: L’ASTRONAU ( cliqueu a la foto per a veure més)

Aquest any hem viscut l’aventura de l’espai (que ha coincidit amb una classe) a la recerca d’un estil de vida on predominin els valors com la paciència, el respecte, la col·laboració, posar-se d’acord, decidir, donar l’opinió, compartir, ser crítics.

Tots aquests valors els hem viscut a través de situacions que si bé es donaven a l’espai, en una nau, o a l’estació de l’espai han estat paral·leles a les que es troben a la vida quotidiana: casa, escola, esports, família..
El temps no sobra i les activitats per aconseguir unir aquest vocabulari de l’astronau amb conèixer i viure la proposta de Jesús, s’ha fet a través de la Cap Kristic.

Kristic no és un nom casual. Representa als primers seguidors cristians.

És amb ella que hem valorat l’acte de crear, creant també un espai que cal cuidar, conèixer textos bíblics com “Els dies de la Creació” text poètic,no científic; el Nadal com una fita on calia trobar l’estel de Nadal a partir de pistes que ens ha donat a partir de Maria. Difícil de trobar. Era massa a prop!!!
Una tercera missió, com els primers seguidors de Jesús però a l’espai, ens va portar a cercar el Regne. On podíem viure feliços?, Quasi anem a parar a un forat negre, però tota la classe en grup va decidir “obrir de nou la comunicació amb la Cap Kristic, que ja havia dit que ella mai la tancaria!!!!.I vam salvar fins i tot la gosseta! L’Abba de Jesús està sempre obert.
Aprofitant la Quaresma i la Pasqua vam observar com els valor de la sinceritat, la unió, el perdó, l’ànim, l’empatia amb conèixer una mica de la vida de Jesús, ens donava una bona idea d’unes bones condicions per viure.
Finalment hem tornat a la Terra, a casa, a l’escola. Hem aprés molt i volem donar-ho a conèixer!

El que hem après ho portarem als altres per compartir, i amb aquesta idea s’ha treballat els sagraments: Festes dels cristians on es comparteix part de la vida de Jesús, la família, els amics i als qui puguem ajudar. L’Eucaristia, el bateig i els feia il·lusió el matrimoni. Es va fer en grup.
Per aprendre a ser respectuosos també hem conegut aspectes de Religions properes, que viuen companys de classe: la religió musulmana i la jueva. Més endavant incorporarem segons la necessitat i les situacions altres símbols i creences que ens han d’apropar.
QUÈ POSEM AL MURAL?

Tot això ho podem fer ajudats d’un mural que ens transporta a l’espai, la nau,els estels , els planetes,que ens porten a viure situacions per fer possible que el llenguatge simbòlic de la creença sigui proper i atractiu als infants.

També hem incorporat un Quadern de viatge on anotem en forma d’escrits molt breus allò que sembla important recordar.

A més a més portarem un “document” amb allò que hem treballat i fotos de la nostra aventura!