Què hem fet a Religió?

RELIGIÓ A PRIMER. QUÈ HEM FET?

Hem començat amb la presentació dels personatges que ens acompanyaran durant tot el curs.
La Introducció dels personatges:
Els nens i nenes per mitjà de la figura d’una flor que es diu Clara, un saltamartí que es diu Martí,un nen i una nena i el jardiner Manel comparteixen com és d’important la Vida.
La Clara fa moltes preguntes. Com ells i elles.
En Martí que és una mica saberut perquè ha rodat pel món, explica vivències i comença a confiar a través de la Clara amb en Manel.
En Martí és de cartolina. És un titella, però que com a tal sap com comunicar-se amb els nens i nenes.
Per altra part en Manel (Emmanuel) es comunica amb els protagonistes com veí i amic, amb les plantes i amb les bestioles com jardiner sensible a la vida.
En Manel canta una cançó on diu que tot el que fa que hi hagi vida, Ell li diu Déu.

OH, MIREU QUÈ POSEM AL GRAN MURAL!
Al mural han queden les experiències, activitats i imatges. És interactiu. Alumnes i mestra l’anem utilitzant, decorant, canviant.

Normalment estem asseguts de cara al mural (com si fos una finestra).

Entre tots i totes hem creat les figures del nen i la nena que ens acompanyaran. Ha participat tot el grup.

SABEU QUÈ HEM REALITZAT?
Ens hem fet jardiners plantant esqueixos . Cada nen i nena ha plantat el seu esqueix que cuidarà,a l’escola fins Nadal. Escoltem com Manel Canta un tros de la cançó:Déu fa que hi hagi vida!.I com ja sabem llegir algunes paraules les posem al mural.Per parlar de Tots Sants hem parlat de les diferents tradicions i com ens som de bones totes les persones. Sant/a vol dir molt bo/na.

Ens hem fet un record per penjar a la nevera amb una fruita de la tardor (carabassa), la nostra foto i amb el títol: Tots Sants 2017!

Jesús creixia, nosaltres creixem!.Amb fotos de casa hem vist els canvis !Quantes coses hem après a fer!

Com Jesús tenim amics i amigues i la Clara ens mostra com cal cuidar-los!

Creixem!
Per una estona ens hem convertit en llavoretes. Hem pogut escollir deixar plantar-nos o esperar un temps millor. Ens han regat amb aigua, que dóna vida. Ens hem convertit en plantes que donen fruit, sense que la Montserrat ens digués res.

L’amistat ens posa a prova, Clara es posa en mans d’ en Manel. En Martí com alguns amics de Jesús no acaba d’entendre tanta confiança. Celebrem la Pasqua!, els esqueixos de la Clara han brotat!

Som a final de curs, la primavera ens omple de llum!

En Manel està feliç cuidant les plantetes, en Martí ha tornat i s’ha trobat amb moltes “Claretes“,el nen i la nena estan acaben el curs i celebren festes com Sant Ponç. La Practikada, i amb les vacances Sant Joan…. És la festa de l’aigua i la Llum! Portarem a casa un “Memory” amb l’opció que hem escollit (foc i diables, o aigua i nedant!).
Fins al curs vinent on ens esperarà un viatge fenomenal!

A la classe amb els companys i companyes

Ens fem sensibles a l’harmonia que suposa la natura, i el nostre entorn.

Respecte per la vida significa aprendre, cuidar, estar atents.
Treballar en equip suposa respectar l’opinió,feines, dificultats…dels companys i companyes.
Tenir cura dels materials.
Valorar la pròpia feina i actitud per aprendre a ser conscients d’allò que es fa o deixa de fer.

CADA DIA ENS AUTO-VALOREM l’actitud envers la feina i els companys posant-nos una clara gra,mitjana,petita o un  pugò!
És una meravella escoltar com comenten, s’ajuden o corregeixen sols!!!!
“No et preocupis, si a tu no et surt . Treballem en equip!”.