Els nostres espais

Els nens i nenes d’educació infantil gaudim de tres dies d’espais on ens barregem amb els altres infants del curs. Aquesta metodologia es basa en organitzar l’alumnat, l’espai i els materials d’una manera concreta per tal de construir un entorn en el que l’aprenentatge sorgeix de forma espontània i l’adult acompanya en aquest procés. A cada espai hi ha diferents propostes que propicien la investigació, l’expressió, l’autonomia, el raonament mitjançant la pràctica, la manipulació dels materials i el joc. Amb aquesta metodologia afavorim l’atenció a la diversitat ja que les ràtios són més reduïdes, respectem els ritmes evolutius de cada infant i afavorim l’aprenentatge entre iguals a través de la interacció.

Els espais evolucionen i es modifiquen a mida que el curs avança i responen als interessos i necessitats dels nens i nenes. Dins l’espai els nens i nenes es poden trobar propostes més obertes i autònomes i d’altres on l’adult acompanya i avalua el procés d’ensenyament-aprenentatge.

A I3 els espais són: joc simbòlic, artístic i psicomotricitat fina.

A I4-5: motricitat fina, científic, geometria, psicomotricitat fina, conversa, lletres i números.

Els infants estan repartits en grups de colors estables al llarg del curs.