Nous espais de joc als exteriors de la Sínia, per què?

Aquest curs des de l’àrea d’Educació Física hem revolucionat les estones d’esbarjo de l’alumnat de tota la Primària. Què comporta haver abolit la pilota de futbol del pati? No ens enganyem, la primera reacció van ser un cúmul de “males cares” per gran part dels alumnes i d’alguna alumna, però ja estem a febrer i el resultat ha estat molt positiu.

Què hem fet? Doncs bé, cada mes l’alumnat de cada nivell d’etapa rep un repte cooperatiu escrit en un paper, si el superen se’ls desbloqueja un material de pati que podran utilitzar fins a final de curs. Amb aquest nou projecte hem aconseguit:

• Reduir o fins i tot podríem arribar a dir que hem eliminat els conflictes competitius de pati.
  • Diversitat de material, ampliant així el ventall de possibiitats de joc fora de la “pilota bàsica”.
  • Cooperació entre l’alumnat, reforçant el comportament positiu en el treball en grup.

Per tal de poder ofertar aquesta gran varietat de jocs el material que l’alumnat rep és molt divers: cordes per saltar, gomes elàstiques, xapes, baldufes, fitxes d’escacs grans, bitlles, cèrcols… Gran part d’aquest material va lligat als canvis que els exteriors de l’escola estant fent, com per exemple tots els jocs que hem pintat els i les mestres aquest dissabte, i amb els que l’alumnat podrà utilitzar juntament amb el material aconseguit als reptes.

Tots els jocs que hi ha, més els que les mares i pares van pintar fa uns anys, fan que l’alumnat tingui diferents espais d’oportunitats educatives”. (Imma Marín, Directora Associació Internacional pel Dret dels Infants a Jugar)

I per acabar amb aquest article us deixarem amb la “mel als llavis” dient que aquesta setmana hi ha haurà una gran sorpresa en una de les parets del pati ja pintades… Us imagineu què és? En breu sabreu de què us parlem.

Un dissabte diferent per deixar l’escola més maca encara (clica a la imatge)