EL PROJECTE AVANÇA

Durant el segon trimestre hem continuat fent activitats relacionades amb el nostre projecte, de les quals en destaquem aquestes dues:

  • Un dia vam experimentar amb el carbó. El vam observar, tocar, olorar, esmicolar…Només sabíem que servia per encendre les barbacoes (alguns ho havíem vist a fer als nostres pares i/o avis), però aquell dia vam descobrir que ens embrutava molt les mans i vam pensar que potser ens serviria per pintar damunt d’un full. Ho vam provar i ens va agradar molt. Després el vam barrejar amb aigua i també vam voler experimentar amb la barreja resultant, tot fent un dibuix lliure individualment.
  • Un altre dia ens va venir a fer una visita el Santi, un bomber professional. Ens va ensenyar la roba i els estris que utilitzen (pantaló, bótes, casc, guants, buf, ampolla d’aire, etc.) i ens va explicar moltes coses relacionades amb la seva feina. Nosaltres li vam ensenyar el nostre Racó del projecte i li vam fer un resum de tot el que havíem après fins aleshores. Després ens va passar un vídeo de dibuixos on es veien un nen i una nena que havien d’avisar als bombers perquè al pis de sota de casa seva hi havia un foc.

Finalment ens va convidar a veure un “experiment” que ens va deixar bocabadats: va posar a escalfar una paella amb oli i, quan l’oli ja estava molt calent, hi va tirar aigua. Quin ensurt! Es va fer una flama molt alta i sorollosa! Aleshores vam entendre que un foc d’una paella no es pot apagar mai amb aigua. Ens va explicar que en aquest cas el foc s’apaga tapant la paella amb una tapa.

Ens va agradar molt que el Santi vingués a l’escola i ens ensenyés tantes coses!

Us convidem a veure les fotos d’aquestes dues activitats.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut