BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Atenció a la bústia!
Els infants de cicle inicial avui hem anat a la bústia de correus a tirar una carta molt especial. No deixeu de mirar la bústia…
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb un mitjó de cada color.
“El dijous vine sense por,
amb un mitjó de cada color”.
Arrel del conte Perdut i Trobat d’Oliver Jeffers sorgeix la pregunta: “Què és el Pol Sud?”.
És per això que a l’aula d’I3 hem estat treballant al voltant d’aquesta situació d’aprenentatge durant les últimes setmanes.
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb pijama.
“El dimecres el Carnestoltes
proclama que vinguis amb pijama!“
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb la roba a l’inrevés.
“El dimarts no t’ho pensis més,
has de venir vestit a l’inrevés!”
Ja arriba Carnestoltes!!!
Com cada any el Rei Carnestoltes ha dictat les seves consignes que s’hauran de dur a terme al llarg de la setmana vinent, del dimarts 17 de febrer fins el divendres 20 de febrer.
El divendres 20 de febrer a les 15:15 hores farem una Rua de Carnaval pel poble i ens agradaria que ens acompanyéssiu. Així, esteu convidades a seguir la Rua pel poble. En finalitzar, berenarem tots plegats al pati.
Al llarg de la setmana, els alumnes de CS hem estat preparant els experiments que mostrarem a les famílies en la 8ª edició de l’activitat “Ciència al carrer” que es durà a terme el proper dijous 12 de febrer.
Avui els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior hem tingut la sort de rebre la visita del Kike Herrero, astrofísic, que treballa al Parc Astronòmic del Montsec.
Entre d’altres aspectes, durant la xerrada hem pogut aprendre molt més sobre els moviments de la Terra, l’Univers i l’eclipsi que es produirà el proper 12 d’agost.
També, hem sortit al pati de l’escola per fer una observació del Sol amb el telescopi.
Moltes gràcies per la visita! Ens ha agradat molt!
Durant la setmana del 10 al 12 de febrer durem a terme la VIII Setmana de la Ciència a l’escola.
Aprofitant que el dimecres 11 de febrer és el dia de la dona i la nena a la Ciència, l’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels nostres alumnes vers la Ciència.
Així, al llarg d’aquesta setmana es realitzaran diferents activitats:
Al llarg de la setmana: EXPERIMENTS A LES AULES
El dimarts 10 de febrer: TALLER SOBRE EL SOL
El dijous 12 de febrer: TREBALLEM DONES CIENTÍFIQUES! i CIÈNCIA AL CARRER!
I passada la setmana de la ciència… MARES CIENTÍFIQUES!
Podreu veure a la pàgina web de l’escola les diferents activitats que es vagin realitzant.
Adjuntem amb el correu el cartell realitzat per l’alumnat de CS.
Us compartim les fotografies de l’ambient de lectoescriptura d’hivern que realitzem amb els infants de cicle inicial cada dimarts a la tarda.
Us compartim els ambients que els infants de cicle inicial faran aquest segon trimestre: art, trencaclosques i atelier.
El dia 6 de febrer vam realitzar l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, el Leo va ser l’encarregat de presentar la manualitat de “La selva” a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
El dia 30 de gener vam realitzar l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, la Freya va ser l’encarregadada presentar la manualitat de Pegatinas caseras a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
El dia 23 de gener vam realitzar l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, en la qual el Jan va ser l’encarregat de presentar la manualitat de El patoa la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
El passat divendres 30 de gener l’alumnat de Cicle Inicial va anar a Lleida amb tren per assistir a l’audició “Monstres” realitzada a l’Auditori Enric Granados. Una vegada acabada, vam passar una estona a la plaça Sant Joan.
Ens va agradar molt!
Ja hem tastat les olives que vam collir de l’olivera de l’hort.
Estaven boníssimes, les vam amanir amb alls, llorer i timó.
Us compartim els ambients que els infants d’Infantil faran aquest segon trimestre: teatre, llum negra i casal.
Els alumnes d’I4 i I5 hem après moltes coses del cos humà!
En aquest enllaç podeu veure totes les fotografies.
Esperem que en gaudiu plegats!
Els nens i nenes de Cicle Mitjà, van realitzar per parelles, l’exposició oral d’un animal invertebrat.
Va ser una experiència molt enriquidora!
El passat dimecres 21 de gener, l’alumnat de Cicle Superior va rebre la visita de la Sara i la Marta, la psicòloga i infermera del CAP d’Alpicat, per rebre una xerrada sobre la gestió emocional i els canvis del nostre cos en la pubertat.
Va ser una xerrada molt profitosa i ens va agradar molt!