BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Per tal de celebrar el darrer dia del trimestre, avui tot l’alumnat de l’escola hem anat a passejar per l’entorn de l’escola per gaudir plegats de la naturalesa que ens envolta.
Ens ha agradat molt!
Ahir dijous, tota l’escola va elaborar, per aules, la seva mona de Pasqua.
Ens hom vam passar genial!
Al llarg d’aquesta setmana, tot l’alumnat de l’escola ha plantat hortalisses de temporada a l’hort de l’escola que es troba al pati.
Volem aprofitar per donar les gràcies a totes les famílies que han col·laborat en fer possible el nou hort de l’escola.
Moltes gràcies!
El passat dilluns 23 de març, l’alumnat de CM va anar a Lleida en tren per tal de veure l’audició “Danses del món” que es va dur a terme a l’Auditori Enric Granados.
Ens va agradar molt!
Amb motiu de la Fira del somni de Balaguer, avui a l’escola els padrins i padrines de la Llar de jubilats Sant Roc han vingut a l’escola per fer una activitat conjunta amb els alumnes de cicle inicial.
Hem pintat làmines amb dibuixos del nostre poble plegats.
Hem gaudit molt de l’activitat i de compartir aquesta estona amb els padrins i padrines.
Aquest curs els projecte d’escola gira entorn de les costums i tradicions del nostre poble.
A cicle inicial ens centrarem en els gegants de Vilanova, en Bru i la Llum, i aquest matí hem anat a l’ajuntament per poder-los observar en directe. Els infants de cicle mitjà també hi han anat per poder-los veure.
Ens ha agradat molt!
Avui els infants de cicle mitjà hem anat a la llar dels jubilats a fer entrevistes als padrins i padrines del poble.
Ha estat una experiència intergeneracional molt enriquidora ja que hem treballat l’entrevista i a més, hem investigat les tradicions del nostre poble.
Hem après moltíssim dels més grans!
Avui hem realitzat l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, el Matías ens ha presentat la manualitat de “Pop it casero” a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
Ahir a la tarda, a l’aula de cicle inicial ens van venir a explicar un conte sobre la vida d’una nena Saharaui: “Maimuna”.
Després d’escoltar el conte vam fer una activitat de land art que ens va encantar.
Avui, l’alumnat de Cicle Superior hem rebut la visita del Jordi Cotonat, antic alumne de la nostra escola que ha dut a terme un treball d’investigació i recollida de dades històriques sobre el nostre poble.
Ens ha agradat molt conèixer la història del nostre poble. Moltes gràcies Jordi!
El dijous 5 de març tot CS hem realitzat una jornada esportiva a Balaguer amb altres escoles.
Ens ho hem passat molt bé practicant esport junts!
Aquí teniu una petita mostra!
El passat dilluns 2 de març, vam tenir la sort de rebre la visita de l’Aída, la mare del Nur i el Nima, que ens va explicar la seva tasca com a científica.
Ens va agradar molt!
Avui hem realitzat l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, el Pau ens ha presentat la manualitat de “La medusa móvil” a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
Avui la Judit, mare de la Lilith, ha vingut a l’aula de cicle inicial a explicar-nos la seva feina de científica.
Ens ha ensenyat alguns estris que fan servir al laboratori i ens ha fet un experiment que ens ha agradat molt!
Gràcies Judit!
Ahir els nens i nenes de l’escola vam fer una petita mostra al carrer dels experiments realitzats durant la VIII Setmana de la Ciència a l’escola.
Ens va agradar molt poder mostrar a les famílies i obrir al poble alguns dels experiments treballats.
Moltes gràcies per venir!
Avui, dimarts 24 de febrer, a partir de les 15:30 hores, durem a terme l’activitat “Ciència al carrer!” al pati de l’escola.
Per tal de fer-ne difusió, ahir dilluns, l’alumnat d’I4 i I5 va anar a l’Ajuntament a fer un pregó per a tot el poble.
Us hi esperem!
El passat divendres 20 de febrer, tot l’alumnat de l’escola i de la Llar vam gaudir de la Rua Infantil de Carnaval que vam dur a terme per la tarda.
En acabar la Rua, vam berenar tots plegats al pati de l’escola, gràcies a l’AFA per la coca!
Ens ho vam passar genial!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb una disfressa.
“El divendres el Carnestoltes ha arribat
i a l’escola vindràs disfressat!
No oblidis portar un instrument (xiulets, trompetes…),
a la Rua molt ens divertirem!“.
Al llarg d’aquesta setmana els alumnes de Cicle Inicial i Educació Infantil, hem fet un taller amb tècnics del SEM que ens han explicat el seu ofici. També vam poder conèixer de primera mà el funcionament d’una ambulància.
En cas d’emergència hem de trucar al 112!!!
Avui els infants de primer hem anat a l’Ajuntament a fer el pregó de la Rua de Carnaval que celebrarem demà a l’escola
Ens ha agradat molt l’activitat!