EXPERIMENTEM AMB ELS COLORS I4 i I5

Un dia, la Gala va compartir amb tots i totes un conte de casa seva: On són els colors?

Després d’explicar-lo, ens van sorgir algunes preguntes i vam fer algunes hipòtesis: Com és que només surten tres colors? On són el taronja, el verd, el lila…? No ho sé!

Vam decidir barrejar i jugar amb aquests tres colors primaris. Què creieu què passarà? Sortirà color negre! No, color gris! No, els color de l’arc de Sant Martí!

Així, anem descobrint el lila, el taronja i el verd.

A més, hem realitzat l’activitat de crear el nostre cercle cromàtic, barrejant els colors primaris per formar els secundaris, tot creant diferents tonalitats.

Ens ha encantat!

CIÈNCIA AL CARRER

Ahir els nens i nenes de l’escola vam fer una petita mostra al carrer dels experiments realitzats durant la  VII Setmana de la Ciència a l’escola.

Ens va agradar molt poder mostrar a les famílies i obrir al poble alguns dels experiments treballats.

Moltes gràcies per venir!

DIA DE LA DONA CIENTÍFICA

Amb motiu del “Dia de la Dona i la Ciència”, al llarg d’aquesta setmana els infants de cicle mitjà, a l’igual que la resta d’alumnes de l’escola, hem treballat una dona científica catalana del món de la Ciència i la investigació.

Hem realitzat una recerca d’informació, hem esquematitzat la informació més rellevant i hem elaborat un mural de la biografia de Josefina Castellví i Piulachs.

Amb aquest murals hem elaborat un vídeo. Esperem que us agradi!

TREBALLEM WILLIAM KENTRIGDE

Els infants de l’escola hem iniciat els tallers internivells de plàstica del segon trimestre.

Aquest trimestre treballarem l’autor William Kentrigde. William Kentridge  és un artista sud-africà conegut pels seus dibuixos i animacions, encara que també ha treballat altres modalitats artístiques com la dramatúrgia, l’escultura o el mural.

El proper 4 d’abril anirem a visitar PLANTA (Fundació Sorigué) on podrem veure les seves obres en directe.

Us adjuntem alguns del treballs que estem elaborant als tallers. En aquest cas vídeos dels STOP MOTIONS que han elaborat els infants al primer taller.

Sketching like William Kentridge

ANEM A L’IRB, LLEIDA

Aquest matí els alumnes de CM i CS hem anat a l’IRB de Lleida.

Hem realitzat una visita a les instal·lacions i hem pogut aprendre de primera mà com realitzen algunes de les investigacions, també hem utilitzat els microscopis que s’utilitzen per l’estudi del càncer tot analitzant cèl·lules cancerígenes i mosques. Per últim hem dut a terme un taller tot posant en pràctica el mètode científic.