III SETMANA DE LA CIÈNCIA: INVENTS DE PRIMER!

Aquesta setmana estem celebrant  la Setmana de la Ciència a l’escola.

Aquest curs hem treballat invents que han descobert inventors o inventores catalanes.

A l’aula de primer hem triat EL SUBMARÍ. Durant vàries sessions hem treballat aquest centre d’interès a partir del qual hem après moltes coses noves: la biografia de Narcís Monturiol, la història del primer submarí, la flotabilitat dels materials, perquè emergeixen i se submergeixen els submarins, el principi d’Arquímedes, hem construït el nostre propi submarí, els submarins a la literatura… I moltes coses més!

Hem après moltes coses, i el més important és que hem gaudit molt aprenent.

Hem elaborat un vídeo del nostre procés de treball i aprenentatge, esperem que el gaudiu molt!

 

III SETMANA DE LA CIÈNCIA

Amb motiu del dia de la dona científica (dijous 11 de febrer), us comuniquem que durant aquesta setmana durem a terme la  III Setmana de la Ciència a l’escola.

L’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels alumnes vers la Ciència.

Els nens i les nenes de les diferents aules han investigat diferents invents catalans. Han buscat l’autor/a i han gravat un vídeo per explicar-lo als seus companys/es i a vosaltres, les famílies.

ED. INFANTIL El Chupa Chups
PRIMER El submarí
SEGON-TERCER La crema catalana
QUART Danone, els panellets, El cava, El cotxe tramuntana
CINQUÈ Juanola i Telescopi
SISÈ Moto Montesa, Telègraf elèctric, patí de vela, vacuna contra el còlera, Cotxe Bonet

Així, durant aquesta setmana els alumnes de l’escola anirem mostrant els nostres vídeos on mostrem tot allò que hem après d’aquests invents i inventors/es.

També, aprofitant que el proper dimarts dia 11 de febrer és el Dia de la dona científicatreballarem diferents dones científiques que han destacat en el camp de la ciència.

Per tal de compartir les vivències viscudes, al llarg de la setmana farem diferents publicacions a la pàgina web de l’escola amb les fotografies de les diferents activitats realitzades.

Finalment us adjuntem el cartell que han fet els alumnes de sisè.

IMPULSEM LES ENERGIES RENOVABLES!

Els alumnes de sisè estem treballant les energies renovables i per això hem preparat una proposta d’implementació de les energies al nostre poble.

Durant el dia d’avui hem mostrat els nostres projectes als companys/es per tal que en facin una valoració i així poder-los millorar.

Quan tinguem els projectes definitius els compartirem a la pàgina web!

ENERGIA HIDRÀULICA

BIOMASSA

ENERGIA SOLAR

ENERGIA EÒLICA

DIA DE LA PAU

Amb motiu del dia de la Pau que se celebra demà dia 30 de gener a l’escola hem realitzat feines relacionades amb aquesta aspecte.

Hem parat a reflexionar sobre la importància del respecte i de tractar bé a la gent que tenim al nostre voltant.

Ens n’adonem que estimar a la gent que tenim aprop nostre és molt important i és per aquí on podem començar a contribuir perquè al món hi hagi PAU.

TALLER DE ESCRITURA CREATIVA CON GIANNI RODARI

Estas semanas los alumnos de quinto hemos descubierto al escritor Gianni Rodari.
También hemos aprendido algunas de sus técnicas creativas y leído sus divertidos “cuentos por teléfono”.

Para finalizar el taller, hemos inventado algunos cuentos que podéis escuchar.
!Esperemos que os gusten!

MÈTEO MESTRAL

Partint de la següent pregunta: “Com varien els diferents elements meteorològics al llarg del dia?”

Durant aquest segon trimestre els alumnes de sisè hem iniciat l’estudi del temps atmosfèric tot iniciant la recollida de dades. D’aquesta manera tots els nens i nenes recollim cada dia a les 9 hores i a les 15 hores les dades referents a:

  • La humitat
  • La pressió atmosfèrica
  • La temperatura
  • El vent
  • Les precipitacions
  • Els factors climàtics

Al final de cada mes analitzarem la seva evolució i en detallarem els resultats recollits.

Ens agrada molt!

TENIM UN VINIL NOU A L’ESCOLA!

La setmana passada vam posar a la paret un vinil per tal de decorar l’espai de lectura.

Aquest vinil és d’un artista anomenat Joan Turu.

Joan Turu és un il·lustrador que ha fet molts murals a les escoles i es caracteritza per la seva visió alegre i colorista.

Ens ha agradat molt trobar-nos aquest vinil que fa la nostra escola encara més bonica!

 

MANIPULEM!

Els infants de primer treballem a diari la nostra autonomia.

A través de diversos materials matemàtics i la seva manipulació aprenem molts aspectes matemàtics i en fem un aprenentatge significatiu. Podem triar el material i desenvolupar-lo i això ens encanta i ens motiva.

Estem aprenent molt!