Pla d’acollida digital

ACOLLIDA DIGITAL DE FAMÍLIES

El protocol d’acollida digital de les famílies noves al centre  (ja sigui a l’inici de curs o durant el mateix) és el següent:

1. Es dona d’alta a la família en l’aplicació Bynapp a través d’un formulari que han d’emplenar amb les seves dades. A la web (enllaç) disposen d’informació sobre l’aplicació Bynapp: com descarregar-la, activar-la i fer-la servir.
  2. En iniciar el curs (o durant el mateix en els casos de matrícula viva) es facilita a les famílies el correu electrònic de contacte amb el tutor/a i la resta de l’equip docent
  3. Es facilita l’accés al grup de Whatsapp de famílies a través del delegat/da del grup. És per aquesta via que l’AFA comparteix les seves comunicacions.
  4. Les famílies reben informació i la normativa pactada sobre els usos dels dispositius per a ús de l’alumnat de Cicle Superior que el centre té cedits per part del Departament.
  5. Les famílies disposen de tutorials explicatius sobre com connectar-se a la plataforma Moodle (CM i CS).
  6. Es facilita a les famílies informació d’accés a la plataforma associada a l’Editorial del llibre d’anglès.
  7. A la pàgina web de l’escola es pot trobar tota la informació relacionada amb el calendari del curs, procesos de preinscripció i matrícula, etc. Així com informació sobre el desenvolupament de les activitats del centre.
  8. A l’apartat documents de la web del centre les famílies disposen de totes les autoritzacions que cal complimentar en cas de necessitat (administració de medicaments, recollida de germans/es, sortir sols abans de 4t, etc.). També es poden consultar els diferents projectes pedagògics del centre.

ACOLLIDA DIGITAL DE MESTRES

El protocol d’acollida digital del mestres nous al centre  (ja sigui a l’inici de curs o durant el mateix) és el següent:

1. Correu de benvinguda amb informacions d’interès
    • Horari del mestre i del grup si té tutoria.
    • Funcionament de la fotocopiadora del centre.
    • Correu de contacte amb les famílies (tutoria/especialitat).
    • Donada d’alta i indicacions per fer ús de l’aplicació Bynapp per comunicar-se amb les famílies.
    • Document de benvinguda amb informacions organitzatives del centre.
    • Compartició i explicació del drive amb documentació del centre (programacions, avaluacions, documents organitzatius…). A destacar: tutorials sobre el funcionament de la plataforma Moodle (CM i CS) i reunions per videotrucada amb famílies.
    • Donada d’alta al blog de l’escola per tal de poder compartir amb les famílies les activitats d’aula.

2. Acompanyament durant els primer dies per part del paral·lel/a i l’equip directiu per assolir els acords digitals i pedagògics del centre.

ACOLLIDA DIGITAL DE L’ALUMNAT

Per tal que l’alumnat del centre pugui optimitzar al màxim els serveis digitals que se li proporcionen, es realitzen les següents actuacions:

1. El professorat del centre té com a objectiu compartir el contingut del web de l’escola amb tot l’alumnat i les seves famílies.
  2. Es gestiona, des de la comissió digital, la donada d’alta i introducció al moodle a 3r. Es realitzarà un recordatori de l’ús de la plataforma a la resta de cursos.
  3. Es gestiona, des de l’especialitat, la donada d’alta i introducció a la plataforma digital d’anglès a 3r. Es realitzarà un recordatori de l’ús de l’espai digital a la resta de cursos.
  4. Es gestiona, des de l’equip directiu o la comissió digital, la creació d’un compte de correu amb el domini del centre a partir de 5è, prèvia autorització de les famílies (enllaç)
  5. Per part de la tutoria i l’equip directiu es realitza el lliurament, explicació del funcionament i normativa dels dispositius per a ús de l’alumnat cedits pel Departament a l’alumnat de CS (enllaç).