Planificació i seguiment: activitats del projecte

La planificació fa referència a l’organització i seguiment d’aquelles actuacions i activitats destinades a assolir els objectius plantejats. Per tal de complir amb la planificació d’objectius hem establert un seguit d’activitats que caldrà tenir consolidades el curs 2025-2026.

OBJECTIU 1: Revisar i adequar el desplegament curricular de la competència digital al centre per introduir-la de manera transversal.
1.1. Actualització de la programació, per cicles, amb el recull d’activitats de competència digital que s’apliquen de manera transversal des de totes les àrees.
1.2. Seqüenciació dels sabers i objectius de la competència digital del nou currículum a tota l’etapa infantil i primària
OBJECTIU 2: Ampliar els usos d’eines digitals per a l’avaluació, l’autoavaluació i la coavaluació de l’alumnat de primària, amb la finalitat de fomentar el sentit crític i l’autoaprenentatge.
2.1. Inclusió, a la programació digital, d’activitats d’avaluació, autoavaluació i coavaluació a tots els cursos; podent-les aplicar en qualsevol àrea de manera transversal.
2.2. Revisió i actualització de les activitats d’avaluació, autoavaluacio i coavaluació amb suport digital que es porten a tere als diferents cursos.
OBJECTIU 3: Impulsar la iniciació a la programació i treball de robòtica a totes les etapes educatives del centre per millorar la competència digital de l’alumnat.
3.1. Sol·licitud, amb la subvenció del Departament, de la dotació de robòtica necessària per portar a terme la programació digital del centre.
3.2. Realització d’una programació d’activitats de desenvolupament inicial (fase I) i de continuïtat (fase II) del material de robòtica sol·licitat a tots els cursos d’infantil i primària.
3.3. Portada a terme de la programació de robòtica realitzada.
OBJECTIU 4: Formar el professorat del claustre en les noves eines digitals amb aplicació educativa per actualitzar la pràctica docent.
4.1. Formació de claustre en les eines digitals necessàries per poder portar a terme el desplegament de l’Estratègia digital del centre (robòtica, scracth, eines digitals per a l’avaluació, panells interactius, etc.); ja sigui en format presencial o en format de càpsules formatives i itineraris d’autoaprenentatge.
OBJECTIU 5: Actualització de la documentació de la cultura digital del centre i elaboració de nous documents (si cal), recollits al SITES del centre per donar un sentit pràctic a la seva utilització.
5.1. Revisió i actualització anual de la documentació penjada al SITE per part de la comissió digital.
5.2. Publicació a la web de la documentació relacionada amb l’estratègia digital.
OBJECTIU 6: Promoure activitats sobre internet segura per a famílies i alumnes per promocionar-ne un ús saludable.
6.1. Reunió d’inici de curs amb famílies del grup parlar sobre els perills d’internet i la internet segura.
6.2. Inclusió d’activitats específiques de prevenció dels perills d’internet i de promoció de la internet segura a la programació digital transversal de tots els cursos d’infantil i primària.
6.3. Promoció, per part de l’equip directiu i de l’AFA, de les activitats informatives realitzades al municipi relacionades amb la internet segura).
6.4. Celebració del dia de la internet segura (primer dimarts de febrer), a tots els cursos d’infantil i primària, amb una activitat de prevenció segons la programació digital.
6.5. Al cicle superior, realització d’un taller dinamitzat per una entitat externa amb l’alumnat de 5è i 6è, per prevenir sobre els mals usos i els perills d’internet.

Per a tots els objectius i les seves corresponents activitats, s’han plantejat una sèrie d’indicadors d’avaluació que ens permetran valorar fins a quin punt han estat assolits i, en conseqüència, si cal fer alguna adaptació en la planificació inicial.