AICLE

El panorama educatiu europeu ha experimentat importants novetats a les darreres dècades. Una d’elles és la introducció de les tecnologies a l’aula, i l’altra canvi remarcable està relacionat amb l’ensenyament de les llengües. L’objectiu és que tothom a Europa pugui parlar al menys dues llengües, a més de la materna.

En aquest context s’ha posat en marxa el programa bilingües AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera). Consisteix en l’ensenyament de continguts i llengua alhora, d’una manera integrada, utilitzant la llengua amb l’objectiu d’aprendre continguts, i a la inversa. Implica una metodologia i utilització de recursos visuals pròpia, que afavoreix l’aprenentatge així com l’alternança de les dues llengües en alguns moments d’aquest. D’aquesta manera l’evolució en llengua estrangera esdevé més natural i integral.

A l’escola, els alumnes de primària dediquen una sessió setmanal a fer petites investigacions de medi natural i/o social en anglès (Science). Els hi oferim l’oportunitat d’adquirir vocabulari en anglès dins d’un context motivador i significatiu.