Impuls de la lectura i biblioteca

La lectura és un element fonamental en el desenvolupament integral dels infants i esdevé un pilar bàsic per a l’assoliment de les competències que l’ajudaran en la seva vida personal i social.

La biblioteca escolar forma part del Projecte Educatiu com a base de la construcció del coneixement i de l’accés a la cultura per als nostres alumnes.

Els alumnes de primària disposen d’una sessió setmanal per fer el préstec de llibres i gaudir de diverses activitats en aquest espai. A més, poden bescanviar el llibre que tinguin en préstec en els dies corresponents a l’hora del pati.

Des de la biblioteca escolar es potencien dos aspectes essencials: llegir per aprendre i el gust per llegir. Al llarg dels últims tres cursos l’escola ha anat introduint diferents novetats en relació a l’impuls de la lectura, ja que volem que els i les nostres alumnes augmentin la competència comunicativa i lingüística, així com l’hàbit lector.

Així, el curs 2015-16 vam introduir a l’horari escolar 30’ de lectura diària, en què realitzem activitats dinàmiques que fomenten el gust per la lectura entre l’alumnat: la carpeta o motxilla viatgera, el mur de les recomanacions, visualització i comentari de canals de booktubers… entre d’altres.

Igualment, en sessions de llengua catalana es realitzen activitats en què els alumnes esdevenen conscients de les estratègies de lectura que apliquen els lectors experts de forma inconscient. D’aquesta manera afavorim la millora de la comprensió lectora en tots els nivells.

Per últim, aquest curs 2017/2018 estem introduint activitats de lectura per aprendre, a través de les quals els alumnes van adquirint i coneixent, des de ben petits, estratègies d’extracció d’informació de textos de diferents tipologies; així com l’ús de tècniques d’estudi com el resum o la confecció de mapes conceptuals. Aquestes activitats es realitzen, principalment, en sessions d’àrees com el medi o l’anglès, en què l’alumnat ha de seleccionar, organitzar i analitzar la informació.