Aprendre jugant

El Joc simbòlic és el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults. Es desenvolupa dels dos als sis anys, quan l’infant ha adquirit ja la capacitat de representació.

El fet de reproduir el món de l’adult els hi aporta diversos avantatges: es desenvolupa el pensament creatiu, el llenguatge en situacions socials simulades, ajuda a resoldre conflictes i a expressar sentiments.

En el joc simbòlic l’espai s’organitza en diversos racons (cuineta, caseta, metges, perruqueria, cotxes…) on els nens i nenes hi juguen simultàniament, acceptant unes normes de joc establertes prèviament per l’adult. A la nostra escola fomentem al màxim aquest tipus de joc i per això tenim un espai fix, Ca la Lola, al qual assisteix l’alumnat d’infantil un cop per setmana en mig grup.