Hola famílies!
Ahir va ser un dia molt xulo! Vam investigar i vivenciar aquella pregunta que ens va desertar tanta curiositat en l’última conversa que vam tenir… Com hem arribat a la panxa?
Hem tornat a veure el vídeo que us vam mostrar i hem començat a posar paraula a aquelles cèl·lules que en un principi vam anomenar cuquets i rodones. Ara ja sabem que es tracte dels espermatozoides i dels òvuls, que uns són dels homes i uns altres de les dones. Quan s’ajunten… comença la formació del bebè!
Per fer-nos una idea més propera a nosaltres hem manipulat amb plastilina i un ou. L’ou representava l’òvul i els espermatozoides els hem fet amb plastilina. Han fet una cursa fins a l’òvul i, finalment, un d’ells ha aconseguit entrar a dins del rovell de l’ou, simulant la fecundació. Després, per parelles, hem fet altres òvuls amb plastilina i hem recreat la situació diverses vegades amb molta curiositat i interès.
A la porta de la classe podeu veure una mostra d’aquestes dos cèl·lules. Fixeu-vos bé, estan molt ben fetes! Heu vist els foradets que han fet a l’òvul? Els nens i nenes de P4 hem fet un bon treball i seguim amb moltes ganes de tirar endavant! Què passarà un cop comença tot? SOM-HI!
Cliqueu per veure les imatges i els vídeos!


