Un projecte intergeneracional de l’Escola Isidre Martí, tercer premi Mayor Zaragoza

Un projecte intergeneracional de l'Escola Isidre Martí, tercer premi Mayor Zaragoza

El projecte de convivència intergeneracional entre escolars i gent gran Grans i petits: aprenem plegats, de l’Escola Isidre Martí d’Esplugues, ha obtingut el tercer premi, en la categoria de centres educatius, a la 10a edició dels premis Federico Mayor Zaragoza, convocats per l’associació Amics de la Unesco de Tortosa.

El guardó destaca una experiència que s’està fent a Esplugues des del Nadal del 2011: la visita quinzenal dels alumnes de quart de l’Isidre Martí a la residència La Mallola per realitzar activitats conjuntes. A través de les habilitats dels alumnes, s’estimulen les capacitats de les persones residents.

La 10a edició dels premis Federico Mayor Zaragoza, amb el lema Ciutadans i ciutadanes lliures, responsables i compromesos, ha premiat també l’ONG ebrenca Provocant la Pau per la seva intensa tasca humanitària en favor dels refugiats al camp d’Idomeni, a Grècia; la Fundació Jaume Bofill, de Barcelona, pel programa Lecxit de millora de l’èxit educatiu de més de 5.000 escolars de 70 municipis catalans a través del foment de la comprensió lectora, o la Universitat de Girona pel seu projecte d’impuls del coneixement mutu i la col·laboració entre escoles desfavorides de Girona i Salt i centres del sud de l’Índia.