Intercanvi amb l’escola japonesa- 2n

Ja fa més de vint anys que la nostra escola realitza un intercanvi escolar amb l’Escola Japonesa ubicada a Catalunya.

L’escola va ser creada en el seu moment per als fills dels japonesos, residents a Barcelona, que volien portar els seus fills a un centre que impartís l’educació en el sistema del seu país d’origen.

Aquest centre educatiu va estar ubicat inicialment al municipi d’Esplugues de Llobregat, moment en que es va iniciar l’intercanvi. Passats uns anys l’escola es va quedar petita i van fer una de nova a Sant Cugat del Vallès.

L’intercanvi cultural és i ha estat enriquidor per a les dues escoles, compartint experiències, vivències i coneixements nous i diferents, tant per als alumnes com per als mestres de les dues escoles.

Aquest intercanvi és ja una tradició a la nostra escola.

Els nens i nenes de l’escola japonesa venen de visita a l’Isidre Martí en el primer trimestre de curs, i comparteixen tot un matí amb els alumnes del cicle inicial.

Aquí nosaltres tenim preparats uns tallers per a poder treballar junts i compartir tot el matí entre jocs, riures i converses, de vegades en català i d’altres en castellà, i aprenent algunes paraules en japonès.

Dinen amb nosaltres i després d’un acte de comiat en el que cantem plegats, marxen cap a la seva escola.

En el tercer trimestre els nens i nenes de 2n són els que van de visita a l’escola japonesa.

Quan hi arribem ens reben a l’entrada principal amb molta emoció pel retrobament.

Ens dividim en tres grups i fem jocs i cançons, i provem menjar típic de la seva gastronomia.

Finalment ens acomiadem esperant tornar-nos a veure el curs vinent..