Grans i petits aprenem plegats

-Grans i petits: aprenem plegats. Projecte intergeneracional.4t

Des del curs 2013-14, els alumnes de 4t participen en un projecte del tipus aprenentatge-servei amb la ressidència d’avis “La Mallola”.

Un cop cada 15 dies els nens/es de 4t van a fer una activitat interactuant de forma activa amb els avis.

Aquestes activitats no produeixen frustració per incapacitat de poder realitzar-les, sobre tot per part dels avis, doncs la majoria d’ells tenen diverses dificultats motrius, sensorials o cognitives. Es realitzen conjuntament: avis-nens, com a iguals, establint-se uns vincles molt importants i carregats de valors, són els infants els qui s’han d’adaptar al ritme dels avis.

Objectius generals:

• Apropar els grans als infants mitjançant activitats lúdiques i educatives.
  • Fomentar la socialització dels avis.
  • Treballar valors amb els nostres alumnes, sobretot el respecte i la solidaritat.
  • Ser capaç d’expressar emocions.

Objectius específics pels avis:

• Fomentar la socialització dels residents i usuaris del centre de dia.
  • Millorar l’autonomia i autoestima dels residents i usuaris.
  • Treballar la reminiscència relacionada amb l’hort, la granja, els jocs infantils i les tradicions.

Objectius específics pels nostres alumnes:

• Afavorir el coneixement sobre els avis i les seves característiques.
  • Aprendre a conviure i compartir amb persones diferents: la diversitat.
  • Saber ser pacient: respectar el ritme de les persones grans.

Aprendre a utilitzar les habilitats socials:  adequar el seu vocabulari al de l’interlocutor i mantenir una conversa, saber ser amable i respectuós.