Activitats sobre la diversitat funcional

El passat 3 de desembre es va celebrar el Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional, des de l’escola volem seguir treballant la inclusió i la diversitat i plantegem dinàmiques per reflexionar sobre aquests temes, crear debats i posar-nos a la pell dels altres.

A la Comunitat de Grans, els infants de 4t van visualitzar un vídeo sobre el dret de les persones a tenir accés a qualsevol material, van jugar al joc de les cadires adaptat on cadascú representava un tipus de diversitat funcional i van reflexionar sobre la frase feta “posar-te a les meves sabates” i es va plasmar en un dibuix. A més a més, des de l’àrea d’educació física van realitzar una sessió de Golbol, un esport creat per a persones cegues o amb baixa visió.

Els nens i nenes de 6è van visionar el curtmetratge “El cazo de Lorenzo”, que recrea el dia a dia d’un nen i on es poden observar les seves qualitats, les seves dificultats i els obstacles als quals ha de fer front. Es tracta d’un conte metafòric per parlar de les diferències que els va servir per realitzar un exercici de reflexió i crear debat a l’aula.

Us anirem mostrant les diferents propostes que es facin a l’escola!