Bon dia i bon curs 21-22.
Tot i que he fet una presentació per Bynapp, aprofito per saludar a tota la comunitat de l’escola Isidre Martí, sóc Francesc Niella, nou director de l’escola.
A continuació deixem en format resum 10 punts importants sobre el Pla d’Organització 21-22. És informació bàsica i essencial que posteriorment quedarà ampliada en el pla d’organització penjat a la web.
- INTRODUCCIÓ: El pla d’organització formarà part de la programació anual de centre i és un document consultable per les famílies.
2. PRINCIPIS BÀSICS: Grups de convivència estables: Es manté la proposta organitzativa en grups estables. Aquest curs no es necessari mantenir la distància física de seguretat de 1,5 metres. Higiene de mans: En el cas dels infants es requereix el rentat de mans a l’arribada i sortida del centre, abans i després dels àpats, abans i després d’anar al lavabo i abans i després de l’esbarjo. Mascareta: A infantil NO és obligatòria, però es recomana portar-la als trajectes d’entrada i sortida del centre i a primària és obligatòria; la mesura és susceptible de canvis al llarg del curs segons l’evolució de la pandèmia.
3. REQUISITS D’ACCÉS : Per poder accedir al centre cal no tenir símptomes compatibles amb la Covid 19 o amb qualsevol altre quadre infecciós. No convivents o contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 10 dies anteriors.
4. VENTILACIÓ / DESINFECCIÓ: La ventilació és una de les principals mesures de prevenció en espais interiors. La nova evidència mostra que la via de transmissió a través de les superfícies és molt menys rellevant del que s’havia considerat. La neteja i desinfecció s’ha de fer amb una periodicitat diària al final de la jornada.
5. GESTIÓ CASOS: Funcionarà igual que el curs passat on hi haurà un protocol de gestió de casos Covid-19. Inclourà un espai d’aïllament i es contactarà amb la família per tal que vinguin a recollir a l’infant. La família haurà de contactar amb el CAP de referència i fer les actuacions necessàries. Si es decideix realitzar una PCR, l’infant i la família amb qui conviu hauran d’estar en aïllament al domicili fins conèixer-ne el resultat.
6. MENJADOR: L’empresa responsable (Teno) té els seus propis protocols, però en línies generals segueixen les directrius que marca el centre pel que fa a grups estables, distàncies, neteja de mans i ús de mascareta. Hi haurà més informació del servei de menjador en els propers dies.
7. PATIS: Es mantenen els patis sectoritzats i l’alumnat dins del grup estable no cal que faci ús de la mascareta. El nivell de 6è sí n’haurà de fer ús ja que compartiran espai d’esbarjo.
8. ENTRADES I SORTIDES: Per saber la porta d’entrada i sortida del vostre fill/a, recomanem consultar el punt 4.3 proposta d’horaris i accessos (pàgines 13 a 16).
NIVELL | HORARI |
I3 | 8.50h-16.20h I3A – 9-16.30h I3B |
I4 | 9-16.30h |
I5 | 8.50-16.20h |
1r | 8.50-16.20h |
2n | 8.50-16.20h |
3r | 8.55h-16.25h |
4t | 8.55-16.25h |
5è | 9-16.30h |
6è | 9-16.30h |
9. FAMÍLIES AL CENTRE: Al llarg del procés d’adaptació a EI3 (del 13 al 17 de setembre) les famílies dels infants poden acompanyar-los a l’aula seguint, això sí, les mesures de seguretat, distància i rentat de mans. Pel que fa a les reunions amb els docents i l’atenció a les famílies seguiran sent preferentment virtuals o per via telefònica.
10. ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA I CONFINAMENT: En cas de grup confinat, les mestres del cicle tenen protocols establerts sobre com funcionar en mode ‘virtual’. L’alumnat i les famílies seran degudament informades a les reunions d’inici de curs.