Museu d’Història de Catalunya-Barri de Rivera

A mitjants del mes d’octubre del 2017, els alumnes de 5è, vàrem fer una sortida escolar al Barri de Rivera i al MHC. Aquesta sortida es va haver de modificar el recorregut sobre la marxa, ja que ens va ploure.

Les dues classes, per separat, vàrem fer un itinerari per conèixer l’organització urbana de la ciutat medieval de Barcelona a través del Barri de Rovira i els seus edificis principals: L’església de Sta Maria del Mar, la plaça del Born, el Museu-Mercat del Born i la ciutat antiga, l’Estació de França i els carrers i els seus noms gremials. Abans o després, vàrem anar al Museu d’Història de Catalunya.

Aquí us oferim unes imatges de la visita al museu. Allà vàrem estudiar l’habitatge al llarg del temps, a través de les cinc grans edat històriques: La prehistòria i el neolític, l’edat antiga amb Roma, l’edat medieval, l’edat moderna i l’edat contemporània.

La monitora del museu ens va guiar pas a pas fent una representació de cada etapa històrica. Vàrem deduir com vivien, com menjaven, com vestien i quin era el seu dia a dia. D’una manera indirecta vam anar repassant les grans etapes de la història que havíem estudiat al tema 11 del llibre del Coneixement del Medi Natural i Social. Va ser molt interessant!