Esplugues: el nostre municipi

Bon dia famílies!!

A l’escola, ja portem un temps conversant i descobrint coses d’Esplugues de Llobregat, el nostre municipi, i us volem explicar com ho hem fet. A més, us deixem unes fotografies.

Primer de tot vam veure com funcionava un mapa, per a què ens servia, les coordenades… En un mapa de la ciutat d’Esplugues vam marcar on vivíem cadascú de nosaltres i vam buscar els llocs de més interès que ja hem visitat com Can Tinturé, el museu de la Rajoleta, la nostra escola…

Després, ens vam centrar en un d’aquests edificis: l’Ajuntament. Coneixíem el nom però no sabíem ni què era, ni com funcionava, quines persones hi treballen, què fan… Així, vam fer un llibret amb tota la informació que més ens interessava d’aquest organisme de la ciutat. Com ens van quedar alguns dubtes, ahir dimarts 16 de febrer vam convidar a l’alcaldessa a l’escola perquè ens els resolgués: la seva visita ens va encantar!! Quina emoció!!

També hem produït una maqueta d’Esplugues amb caixes de cartró. Aquesta activitat ens ha agradat moltíssim perquè hem hagut d’analitzar bé els edificis i buscar la manera de reproduir-los, però també hem pogut crear amb les nostres mans i desenvolupar la creativitat.

Ah, i hem descobert perquè Esplugues es diu així, vosaltres ho sabeu?? Resulta que en l’època dels primers humans en aquesta zona es produïen moltes ESPLUGUES com a conseqüència dels grans torrents que es formaven… Encara no sabeu què són?? Us deixem una mostra dels nostres dibuixos en les fotografies.

Per acabar, també hem vist quins oficis trobem a la ciutat i com els podem classificar entre sector primari, secundari i terciari.

Si voleu saber quina serà l’última activitat que tenim preparada per consolidar tot el que hem après, estigueu atents i atentes al blog que aviat us ho ensenyarem!

Petites i petits mestres de 3r