D’equipatge l’esperança-Projecte TENO

Ens fa molta il·lusió presentar-vos el projecte pedagògic que TENO, l’empresa del menjador, vol treballar aquest curs amb una quinzena dels nostres menjadors i que hem titulat D’equipatge l’esperança.

Recollint la tradició del curs anterior en el treball dels valors i les capacitats amb el projecte Sense por tot es fa possible, enguany volen posar la mirada en les vides dels nens i nenes refugiats que viuen als camps de Grècia. D’equipatge l’esperança vol adreçar una mirada solidària i empàtica a la vida quotidiana dels camps, treballant conceptes com l’amistat, l’esperança, la família o els drets humans. Per conduir aquesta reflexió, i de la mateixa manera que el curs passat vam anar de la mà de l’Anna Vives, han decidit treballar amb l’ONG Open Cultural Center www.openculturalcenter.org, que ens acompanyarà en aquest viatge.

Per introduir el projecte, Teno oferirà a cada menjador participant el llibre Amic meu, editat per l’ONG i elaborat a partir dels dibuixos i relats esperançats de nens i nenes refugiats. La lectura i treball del llibre, juntament amb la visita al menjador d’un membre d’aquesta ONG, amb experiència personal en els camps de refugiats grecs, permetrà als infants a partir de 3r de primària de conèixer de primera mà aquesta realitat.  L’activitat es concretarà en el disseny i construcció, per part de tots els nens del menjador de cada escola, d’un joc educatiu inspirat en els valors apresos. El conjunt dels 15 jocs integrarà el futur bagul de la solidaritat de Teno, i itinerarà per totes les escoles a partir del curs 18-19.

Us anirem informant de tots els passos en el desenvolupament del projecte, que té previst el seu inici el mes de gener de 2018. De moment, us fem saber que la visita del membre d’Open Cultural Center a la vostra escola està prevista pel dijous 1 de febrer a les 12.45 i que tindrà una durada d’una hora, dins la franja horària del menjador.

L’equip pedagògic de Teno Menjadors