TARDOR, PINTURA I PUNTS DE LLIBRE A 5è

Comença el curs i ens adonem que encara no tenim punts de llibre!

Davant els problemes, solucions… Els nens i nenes de 5è han decidit crear punts de llibre i donar la benvinguda a la tardor. Per fer-los, han estampat fulles de diferents formes i mides utilitzant els colors típics d’aquesta estació. Una manera divertida de combinar natura, creativitat i lectura!

Ahh i un secret… n’han fet de sobres per regalar-los als companys i companyes de tercer de primària que arriben aquest curs al nostre passadís, shhhh!

 

ARTISTES A 2n

Aquestes últimes setmanes els nens i nenes de 2n hem explotat les nostres habilitats artístiques realitzant un taller de geometria abstracte amb l’artista gràfica Mireia Ruíz (@mireiaysuscosas) i fent un taller de vitralls al Poble Espanyol.

La Mireia va venir a l’escola i ens va ensenyar les tècniques que ella utilitza com a dissenyadora gràfica, vam mesurar cm i vam fer línies tot creant la nostra obra. Després vam posar-hi color i la Mireia ens va ajudar a posar un toc de colors degradats fent servir sprays de colors freds i calents. Ens va encantar!

L’altre dia vam anar de visita al Poble Espanyol, i aprofitant que a Medi estem estudiants els materials, vam fer un taller de vitralls amb pintures especials i tècniques diferents per a cada color i vam poder mostrar el nostre cantó més creatiu. Mentre s’assecaven les obres, vam poder fer de turistes pel recinte, que és com un poble-museu. Vam anar de “fiesta”, passejar pels carrers d’Andalusia, fer un troç del camí de Santiago, buscar la Sagrada Família des de les vistes de Montjuïc, etc i per suposat, tirar-nos per uns tobogans superxulis!!! Mireu les nostres cares d’emoció:

 

https://www.canva.com/design/DAGqs2mnfss/TGlW9V9Y7wHx7HsZIY-MPw/view?utm_content=DAGqs2mnfss&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hd1e3f241df

ELS PETITS MESTRES FEM RÀDIO: SOM MÓN

Benvolgudes famílies,

Els petits mestres tanquem els racons de català i el nostre programa de ràdio: SOM MÓN! On els infants s’han convertit en interlocutors i experts marins per parlar sobre la contaminació i l’escalfament global de la terra i com tot això afecta la vida submarina. Si cliqueu a cadascuna de les imatges podreu escoltar els dos programes, el de 4tA i el de 4tB.

Passaport a l’Institut – Pas primària-secundària

Les escoles i els instituts d’Esplugues i Sant Just han treballat conjuntament per elaborar les tasques d’estiu del pas de primària a secundària.

Tots els alumnes que aquest curs acaben 6è hauran de lliurar a principis de setembre als seus instituts una activitat que consisteix en una presentació per donar-se a conèixer als seus companys i companyes. Els alumnes podran escollir com realitzar la seva presentació a partir d’un paquet de propostes que van des d’activitats multimèdia, il·lustracions o lapbook.

Aquesta proposta ha estat elaborada al Seminari de Coordinació-Primària Secundària de la zona.

PASSAPORT A L’INSTITUT 25-26

UNA AVENTURA PIRATA PASSADA PER AIGUA!

Aquesta setmana, aprofitant la calor d’aquesta penúltima setmana de curs, els grumets de 3r i 4t de primària s’han llençat de ple a una gimcana aquàtica pirata plena de diversió, aigua i emocions!

Amb mestres convertits en capitanes, guardacostes i timoners intrèpids, han superat proves molt esbojarrades: curses amb esponges, bombolles gegants, globus voladors, i esquitxos per tot arreu!🫧

Entre rialles i algun que altre esclat ben fresquet, hem viscut una jornada inoblidable. Una manera divertida i passada per aigua de suportar la calor i anar acomiadant aquest curs!

🎬 Us deixem aquest vídeo perquè pugueu veure aquesta gran aventura!

Gràcies a les famílies per la vostra col·laboració, als mestres que han fet possible aquesta gimcana tan divertida i, sobretot, als grumets per viure-la amb tanta il·lusió! ⚓💙

Colònies de 6è a Tossa de Mar: Una Aventura Inoblidable!

El viatge de colònies de l’alumnat de 6è ha estat senzillament… ESPECTACULAR! Volem compartir amb totes les famílies i amics una petita crònica d’aquests tres dies tan intensos i emotius que hem viscut plegats a Tossa de Mar.

Tot va començar amb molta il·lusió i motxilles carregades d’energia. Vam sortir de l’escola direcció Water World, on ens vam llençar (literalment) a la diversió! Vam provar totes les atraccions: el famós tobogan Disco, la nova i vertiginosa Tornado King i fins i tot alguns valents i valentes es van atrevir amb la temuda càpsula. Les rialles i els crits d’emoció encara ressonen!

Després d’un dia ple d’adrenalina, vam posar rumb al Càmping Cala Llevadó, on ens esperava una nova aventura. En arribar, vam fer la prova d’aigua, un clàssic de colònies, i tot seguit vam poder refrescar-nos a la piscina. El moment més esperat va arribar: descobrir els bungalows i amb qui compartíem habitació. I sí, tothom va estar amb qui havia demanat! Quina il·lusió i quina alegria!

Després de les dutxes i el sopar, vam fer jocs de nit per acabar d’arrodonir un dia completament màgic.

El segon dia va ser igualment intens. Al matí vam baixar a la preciosa Cala Llevadó per fer Kayak i una volta en barca. Quin privilegi poder veure el Castell de Tossa de Mar des del mar! A la tarda, més emocions: jocs de platja i l’activitat del Xurro, on vam acabar tots ben remullats i feliços.

I a la nit… la disco! Després de sopar i menjar un gelat per agafar forces, ens vam deixar portar per la música, vam ballar, vam riure i vam celebrar l’amistat com mai.

L’últim dia va costar una mica obrir els ulls, però sabíem que encara ens quedava la cirereta del pastís. Maletes a punt i últimes activitats a la cala: Slide i Big Sup, dues experiències brutals per tancar les colònies amb un somriure immens.

Després de dinar, tocava tornar a la realitat. L’autocar ens va portar de tornada, però els records d’aquests dies ens acompanyaran per sempre.

Han estat colònies plenes de diversió, d’amistat i de moments únics. Mestres i alumnes hem compartit instants que mai oblidarem.

💙 Gràcies per ser com sou i per fer que aquestes colònies hagin estat tan especials. Us deixem un videoresum perquè, sempre que ho desitgeu, pugueu reviure aquests moments tan màgics.

Fins aviat, 6è! Sempre tindreu un raconet als nostres cors!

Cliqueu aquí per veure el vídeo

Sortida de 3r al Poni Club Catalunya

El passat dilluns, els alumnes de 3r de primària vam fer una sortida molt especial al Poni Club Catalunya de  Sant Just, una hípica on vam poder viure una experiència única envoltats de ponis i cavalls.

La jornada va començar amb un recorregut per les instal·lacions de l’hípica. Ens van ensenyar els diferents espais on viuen i es cuiden els cavalls: com les quadres, la pista d’entrenament i la zona de descans. També ens van explicar moltes curiositats sobre aquests animals tan nobles: com viuen, què mengen, com es comuniquen i com s’han de cuidar.

Després, va arribar un dels moments més esperats del dia: muntar en poni! Tots els nens i nenes vam tenir l’oportunitat de fer una petita volta. Va ser molt emocionant sentir-nos com petits genets per uns moments!

Per acabar, vam tenir cura dels cavalls: els vam pentinar i donar menjar. Ens van ensenyar com s’ha de raspallar el pelatge amb cura i com preparar el seu menjar. Poder estar tan a prop dels animals i cuidar-los va ser una experiència preciosa i plena de descobriments.

Ens ho hem passat molt bé i hem après molt sobre el món dels cavalls.

Cliqueu aquí per veure les fotos de la sortida.

 

COLÒNIES A LES TALLADES

El passat mes d’abril, els nens i nenes de Cicle Mitjà i de 5è vam viure una experiència inoblidable a la casa de colònies “Les Tallades”, a Vilanova de Sau. Durant aquells dies ens vam endinsar en l’apassionant món dels bandolers i les bandoleres de la mà del Jaume i l’Anna Sala, que ens van fer viure la història d’una manera molt divertida i participativa.

Les activitats van ser d’allò més variades i emocionants: vam practicar tir amb arc, vam superar circuits d’aventura, ens vam posar a prova en una ruta de supervivència i en una gimcana, vam gaudir de jocs de nit, ball i fins i tot vam fer una sortida al pantà de Sau. Tot plegat, en un entorn natural privilegiat que ens va permetre desconnectar i connectar alhora: amb la natura, amb els companys i amb nosaltres mateixos.

Van ser uns dies plens de diversió, aprenentatges i convivència, que ens han ajudat a enfortir els vincles entre tots i totes.

Si voleu fer una ullada, cliqueu