Bertociències a 6è

Cada any, l’escola celebra el dia internacional de la ciència (10 de novembre) encarregant a les aules la realització d’un experiment. Posteriorment, es documenta el procés i s’organitza una mostra que es pot visitar dirigida a les famílies i a la resta de la comunitat educativa de cadascuna de les experiències: és el que anomenem BERTOCIÈNCIES.

Els alumnes de 6è han treballat al voltant de la pressió atmosfèrica, plantejant-se dos interrogants. El primer: què li passa a una flama quan se la cobreix amb un recipient? I posteriorment: si envoltem una espelma encesa amb un recipient que conté aigua, què succeirà en tapar-ho tot?

Aplicant el mètode científic i, tot compartint amb els companys les pròpies observacions, es generen debats molt enriquidors al voltant del tema que finalment acaben amb la demostració empírica de la hipòtesis de treball (conclusions).