El projecte Erasmus+SAVE arriba a l’escola!

Benvolguts

La setmana del 25 de novembre a l’1 de desembre, l’escola Germanes Bertomeu de Mataró ha rebut la visita de les escoles sòcies del projecte Erasmus+ que es desenvolupa en els cursos 2017/18 i 2018/19. Així, l’escola ha rebut una trentena d’ infants, adolescents i mestres procedents de Bulgària, Hongria, Grècia, Itàlia i Xipre. Alguns dels estudiants estrangers s’han allotjat amb famílies de l’escola

El projecte porta per nom Students Against Violence i Europe (SAVE) i té com a objectiu principal treballar la promoció de la pau, la igualtat d’oportunitats, la convivència i la cooperació.

Durant tota la setmana s’han realitzat diferents activitats per desenvolupar els objectius del programa, unes dedicades a donar a conèixer el nostre patrimoni cultural i altres plantejades com a eines que fomenten el creixement personal i la convivència. Per exemple, s’ha realitzat una visita guiada pel centre històric de Mataró, s’ha mostrat la tradició nadalenca de fer cagar el Tió, i s’ha visitat també el Parlament de Catalunya amb rebuda institucional del mateix President, el M.H. Roger Torrent. S’han realitzat diversos tallers entre els que destaquen la sessió de ioga a càrrec d’una persona amb una discapacitat visual (no és cap limitació per aquesta pràctica) com a disciplina d’autorelaxació i creixement personal, el taller de castells a càrrec d’uns membres de la Colla Castellera dels Capgrossos, el taller musical de 4cordes, amb concert final inclòs, el taller de circ també amb espectacle final a càrrec de Cronopis, el taller de costura a càrrec d’un grup de mares de l’escola o el taller de robòtica.

Per tant, s’ha evidenciat un treball cooperatiu com a eina de relació entre iguals i adults, on tothom hi participa desenvolupant un paper o un altre, aportant les seves potencialitats i enriquint-se de la dels altres, amb una fita compartida superada sempre pel mateix plaer de gaudir del procés, veritable objectiu educatiu, personal i social.