18a Trobada d’Aualé

El dia 15 de maig de 2019, els alumnes de 6è van participar amb un campionat d’aualé amb diferents escoles de la ciutat. Aquesta activitat es va realitzar en el Pavelló Jaume Perera de Cirera on tots els infants van poder gaudir d’aquest joc i compartir diferents experiències amb nens i nenes de la mateixa edat. Aquest joc fa més de 15 anys que es va introduir a Mataró, amb l’objectiu de conèixer un joc tradicional per altres cultures presents a la ciutat, per tant, com un bon mitjà de valoració de la cultura d’origen i d’apropament als altres. És un joc de descoberta, d’estratègies i d’aplicació de càlcul mental.

Totes les escoles van rebre un diploma per haver participat, però per a la nostra sorpresa i alegria ens van comunicar que érem els guanyadors/es del campionat! No sabem si guarda relació, però sí que és cert que al llarg del curs hem estat dedicant un temps als jocs d’estratègies i de raonament, on l’aualé formava part del repertori. Estem contents per tot l’esforç fet i agraïts d’haver compartit aquesta experiència amb la Jalika, la formadora que ens va transmetre els seus coneixements en una visita a l’escola.

En acabar el campionat, com a cloenda, tots plegats vam cantar i ballar una cançó infantil senegalesa anomenada: “Fatou-yo” de Touré Kunda, un moment compartit molt especial.

“No deixem de jugar perquè ens tornem vells, ens tornem vells perquè deixem de jugar.” (George Bernard Shaw)

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *