Cantània 2019 “A de Brossa”. Alumnes de 5è.

El dissabte 18 de maig els alumnes de cinquè han participat a la Cantània “A de Brossa” celebrada al teatre Monumental de Mataró. Es tracta de la quinzena edició i prop de 1.400 estudiants de primària d’escoles de Mataró i Argentona hi participaran d’aquesta Cantata que ha estat preparada al llarg de tot el curs des de les escoles.

Enguany la Cantània s’ha endinsat a l’univers brossià. L’A és l’alfa, la porta de l’alfabet. Si s’agafa una A i es gira a l’inrevés, s’hi veu un cap de bou! Jugar amb les lletres per crear poesia era el que feia el poeta Joan Brossa. Amb la Cantata, els personatges de la Blanca i la Bruna s’han endinsat en l’univers del poeta a través dels objectes i textos trobats en uns arxius foscos, a les catacumbes d’una biblioteca nacional. La Blanca i la Bruna han viatjat al món brossià de la màgia, el joc, les paraules; gràcies a unes ulleres molt especials, a través de les quals han experimentat una nova mirada cap a elles mateixes i cap a la vida.

A l’aula s’ha descobert la biografia del poeta Joan Brossa, el plaer per la lectura de poesia, s’ha jugat amb les paraules i els poemes visuals i s’ha creat figures brossianes de fang a partir d’obres del propi autor com les lletres de “Barcelona” que es van visitar a la plaça de la Catedral de Barcelona. Joan Brossa ha estat present al llarg del curs en diferents àmbits com l’educació artística; visual, plàstica i música i en l’àmbit lingüístic.

Els poemes que apareixen en la cantata es poden trobar a Bordons, G. (2003) Aprendre amb Joan Brossa. Ed. Universitat de Barcelona. Fundació Joan Brossa. L’ABECEDARI (nom original Poema), Elegia al Che, Guants Blancs, Carnaval, Entreacte, Peixos de fusta o Petita oda en dijous, Eco, Humanitat i Sonet de paper.

La Cantata de Mataró està composta per Eduard Iniesta i escrita per Marta Gil. Ignasi Tomàs i Marta Gil porten la direcció escènica de l’espectacle, i Josep Prats, Elisenda Carrasco, Oriol Castanyer i Montse Meneses són els encarregats de dirigit els alumnes acompanyats d’una formació de nou instrumentistes professionals.

Si voleu saber més sobre la Cantània podeu consultar el següent enllaç: