ELS DE 5È SOM INVESTIGADORS DE L’AIRE!!

El passat divendres, va venir una científica biòloga, la Mònica d’IS GLOBAL per proposar-nos ser investigadors de l’aire.
Ens va explicar que van instal•lar un sensor en llocs determinats de l’escola, un d’ ells una de les nostres classes, 5è B, que mesura la temperatura, humitat i el CO₂ (gas que desprenem quan respirem), partícules en suspensió i l’Ozó (oxigen)
El CO₂ és un gas d’efecte hivernacle, si hi ha molt, escalfa molt on vivim.

Els alumnes de 5è, volem fer de científics i mesurar contaminants, per això, ens va proposar fer-ho amb unes maduixeres, ja que les fulles de les maduixes són sensors naturals (BIO SENSORS).
Segurament, us esteu preguntant perquè serveixen aquestes maduixeres?
Les plantes han de créixer, per després agafar les fulles més grans i verdes (ja que són les que porten més temps, les enviarem a uns científics que agafaran les fulles per mesurar dos contaminants que estan a l’aire com: plom i cadmi utilitzant uns aparells específics.
Ens han recomanat, posar les maduixeres en diferents llocs de l’escola, per determinar on es produeix més gasos contaminants i l’altre en un lloc on pensem que hi ha menys contaminació.
Quan ho farem? Del novembre al febrer
Comencem doncs amb la nostra investigació, el següent pas és col•locar-les, regar-les un cop per setmana (mida mitja llauna de refresc) i cuidar-les molt bé.

Isabel, Marc, Adhara i April
Alumnes de 5è