ACTE DE SIGNATURA AMBIENTAL

El dimecres 16 d´octubre vam assistir a  l´Acte de Signatura del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat al Saló de Cent de l´Ajuntament de Barcelona.

Els alumnes de l´escola Hèctor Da Silva, Júlia Sáez, Dhalia Cantero i Naiara Zamora van explicar el projecte de REFUGIS CLIMÀTICS davant tot l´Auditori i ho van fer molt bé.

Es van preparar aquest guió que després van narrar:

-NAIARA: Hola bon dia! Som l´Hèctor, la Júlia,  la Naiara i la Dhalia, membres del comitè ambiental de l´escola Font d´en Fargas i us venim a explicar que és això de Refugi Climàtic

-HECTOR: Un refugi climàtic està pensat per que la gent que no pugui suportar temperatures molt altes hi entrin, i estiguin frescs i a l´ombra.

Com tots sabeu, el canvi climàtic està fent, entre altres coses, pugin les temperatures .

Per això la nostra escola, amb altres 10 ens transformem en un refugi climàtic. Avui, aquí al Saló, hi ha l´escola els Llorers i l´escola Poblenou, que també ho seran.

-JÚLIA: Cada classe va fer propostes donant idees i solucions. A l´assemblea de delegades i delegats es van posar en comú i es van triar les més importants. El dia de la sessió participativa amb tots els tècnics, famílies i mestres de l´escola vam exposar les nostres propostes. Ara, amb tota la gent de de l´escola i els tècnics/tècniques del projecte aconseguirem un refugi climàtic davant les altes temperatures. Estem molt contents de poder ajudar a la gent el barri a no tenir tanta calor.

-DHALIA: Per exemple, per millorar aspectes del blau, és a dir, de l´aigua, hem proposat podar més fonts i afegir ruixadors d´aigua. Per millorar aspectes del gris, és a dir, de l´ edifici, com construir més llocs d´ombra hem proposat posar tendals o pintar l´escola de blanc i per millorar aspectes del verd com hem proposat plantar més arbres i afegir més vegetació a les pistes.

-NAIARA: Amb aquest projecte ens hem adonat que les accions que fem a l´escola són importants i que, entre tots, podem fer que la nostra ciutat sigui un lloc millor per viure.

-TOTS: Moltes gràcies per la vostra atenció.

Hola! Sóm Dhalia i la Naiara de la classe de 6è B Aneto.

Per a nosaltres la sensació que vam tenir va ser: Al principi estàvem nervioses, ens van fer una foto i vam veure l’escenari i ja no teníem tants nervis. Quan ens va tocar parlar estàvem nervioses al principi però desprès ja no teníem tants nervis, quan vam acabar ho volíem tornar a fer.

Hola! Sóm la Júlia.S i l’ Hèctor de la classe de 6è A Teide.

Quan vam arribar no estàvem molt nerviosos/as però desprès si, quant vam sortir volíem tornar a fer aquesta experiència tan xula. Estem molt contents/es perquè ens van dir que ho vam fer molt bé!!!