Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els punts febles a millorar, cal fer una bona diagnosi.
Cal tenir present que la diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, professorat i centre.
En el cas que el centre ja tingui el Pla digital creat, pot fer una revisió dels indicadors que va utilitzar i valorar si se n’han d’afegir de nous.
La diagnosi hauria de comptar amb l’opinió de tota la comunitat educativa. Les enquestes a alumnat, famílies, docents i personal no docent són una bona eina per recollir-la.
L’objectiu de la diagnosi serà trobar aquells punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes en què el centre ha de millorar.
Per elaborar l’EDC del nostre centre i concretar-la en un document, és convenient seguir una sèrie de fases. En primer lloc, començarem a fer una diagnosi del centre. A partir del resultat d’aquesta diagnosi, dels objectius que marca el PEC, dels objectius que marca el Pla d’Educació Digital de Catalunya i d’una visió clara d’on vol arribar el centre en termes digitals, seleccionarem i prioritzarem els objectius a mitjà termini (3 o 4 anys).
Amb aquest objectiu en ment, la comissió ha optat per la versió completa de les dues que proposa Educació. Això ha implicat recollir la realització de dos enquestes diferents. Una per les famílies amb el format de formulari de Google i una altra amb el format de la Unió Europea de l’eina Selfie que l’han realitzat els infants i docents de l’Escola.
Ambdues enquestes es van realitzar abans del juny del curs 2021/2022.
Aquí en deixem els resultats obtinguts:
|
RESULTATS OBTINGUTS
Escola | Mestres | Infants | Famílies |
PUNTS FORTS | OPINIÓ | ||
|
|
|
|
PUNTS FEBLES |
|||
|
|
|