Biblioteca

*Si voleu conèixer les activitats relacionades amb aquest projecte, només cal que busqueu la categoria "Biblioteca"

BIBLIOTECA PERE VERGÉS*

Vols saber si el llibre que vols llegir es troba al catàleg de l’Escola???

Cerca-ho en aquest enllaç!

Volem crear un espai especial per al llibres recomanats,

aquí els podreu trobar tots

Llibres recomanats

La Biblioteca de l’Escola té una història molt interessant la vols conèixer?

La biblioteca de l’escola, anomenada biblioteca Pere Vergés, és un dels racons més màgics del centre. Constitueix un dels eixos fonamentals de l’Escola pel que fa al foment de la lectura i de l’aproximació al saber. Amb la seva xemeneia i les parets pintades de frescos d’en Joan Llongueras que representen escenes de contes clàssics, convida a aquell qui entra a capbussar-se entre les pàgines dels seus llibres.

La biblioteca, com a peça fonamental del procés d’ensenyament- aprenentatge, ha anat canviant tal com ha anat canviant la societat.

Des de la seva fundació, l’Escola del Mar va fer de la biblioteca un dels instruments fonamentals de l’educació dels nens i nenes, però en aquests moments en què la societat del coneixement ja és una realitat i on la informació a la què tenen accés els nostres alumnes és immensa, la societat requereix que formem alumnes amb una bona capacitat crítica, que sàpiguen seleccionar allò que és important del que no ho és, i així mateix que els nostres alumnes siguin capaços d’interpretar la realitat que els envolta, gaudint-ne. Cal formar lectors amb capacitat per conèixer les seves necessitats, buscar i valorar la pertinència de les seves lectures, comprendre el que llegeixen, emetre judicis crítics i reformular i transformar els continguts, tot això amb una actitud reflexiva i crítica tant per informar-se com per aprendre, gaudir i opinar al llarg de tota la vida.

El nostre projecte de biblioteca és un projecte viu que intenta millorar dia a dia adaptant-se a les noves necessitats de la societat i potenciant aquells aspectes vitals com són el gust per la lectura, l’adquisició d’habilitats associades a la cerca i el tractament de la informació.

Volem que la Biblioteca funcioni d’allò més bé,

i és per aquest motiu que hem redactat unes normes, son aquestes:

Horari de la Biblioteca curs 2022-.2023

La Biblioteca està oberta totes aquestes hores gràcies a les famílies de la comissió que venen a ajudar i col·laborar!!!

DILLUNS
DIMARTS
DIMECRES
DIJOUS
DIVENDRES
9 a 11
Eva
Neus (dinamitzacions)
Albert
Edu
PATI
Neus
Núria
Mireia
Neus
(Vida Social)
TARDA
Romina

Activitats de dinamització

Un dia a la setmana la mestra encarregada de la biblioteca fa una activitat de dinamització: lectura de contes, fragments d’històries, maletes temàtiques… Cada setmana hi va un curs diferent, en petit grup.

Bruixa i carnets

A partir de Cucut, els nens i nenes de l’Escola del Mar tenen el seu carnet de biblioteca. Amb aquest carnet es poden endur llibres en préstec, per portar a casa o llegir a l’Escola.

Les bruixes s’elaboren a Cicle Mitjà i Superior i serveixen per marcar de quin lloc de la biblioteca s’ha agafat un llibre per consultar, i així poder-lo guardar allà on toca si no ens l’emportem en préstec.

El càrrec de bibliotecaris i bibliotecàries a Vida Social

• Fer teixells.
  • Posar codi de barres.  .
  • Classificar..
  • Disposar llibres per ordre alfabètic..
  • Adquirir nou fons.
  • Reparar exemplars malmesos.
  • Revisar biblioteca de pati i d’aula.
  • Fer els carnets de lectors i lectores.