Espai migdia

PROJECTE “ENS HO MENGEM TOT” AL TEMPS DE MIGDIA.

Durant el més de març hem treballat el malbaratament dels CIGRONS. Els infants parlen sobre la vivència:

Anna Sàrries:
Gastem molta aigua si llencem els cigrons, és com si la tiréssim al terra.
Jon Cobos
Només posarem un cullerot.
Iria Màrquez:
És un cullerot, i és el mínim.
Martina:
Per no tirar els cigrons només els hi posarem un cullerot a qui no li agradi.
Lluís Alsina:
Si tirem els cigrons estem tirant menjar.
Anna Sàrries::
Les cuineres han fet 23.760,00 grams, i nosaltres els nens i nenes de l’escola hem malbaratat 1.400,00 grams, que és mes o menys 1 paquet i mig d’arròs.1.400 grams→ →→→

cigrons
També hem malbaratat 4.471,60 litres d´aigua ja, perque per fer cigrons necessitem aigua. Es a dir gairebé 559 garrafes d´aigua de 8 litres.

4.471,60=         aigua   559

Per fer cigrons necessitem llavors i sol per conrear per això hem malbaratat 16,46 m2 que serien gairebé 7 pissarres de l´escola.

16,46 m2= 7   pissarra
Hem malbaratat 12 racions de cigrons.
Com Escola del Mar hem quedat entre segona i tercera posició una posició bastant bona

Irene González i Jan Angulo:
Per tal d’evitar el malbaratament de cigrons, hem decidit que la millor solució serà demanar la quantitat mínima.

Per fer-ho quan passem per la barra de la cuina demanarem un cullerot. Aquesta serà el mínim de menjar.

I, ara estem estudiant el malbaratament de l’enciam!!!

Els infants us volen explicar,  la vivència d’aquest primer mes amb el primer aliment: EL IOGURT. Ells i elles parlen:

Laia Torres i Laia Oter:
A la nostre escola estem fent un projecte de “ens ho mengem tot” i a més cada mes triem un menjar i tenim una paperera que el menjar que no ens mengem el tirem allà.
Ana Maria Esanu:
Estem treballant el iogurt perquè no ho tirem i tenim una paperera de iogurts, per a què no tirem tant iogurt.
Marçal Fernandez i Jon Cobos:
El reciclem una mica perquè a qui no li agrada el provi una mica
Arnau Tarré:
Ho estem fent bastant bé i estem respectant les normes del iogurt que si algú no li agrada en menges tres cullerades.
Unai Morales:
Hi havia moltes restes de iogurt a la capça de iogurt.
Andreu Màrques, Asier Navarro, Pau Roche i Joel Rodríguez
Hem servit a 185 comensals, dels quals cada ració equival a 125,68g , és a dir 23.250g de quantitat servida. I hem malbaratat 1.371g de iogurt.

Hem malbaratat 11 racions de iogurt. A més a més, hem malbaratat sòl conreat que equival a 3 taules quadrades del menjador de l´escola ( 16,45 m2), 4,17 Kw, que equival a 6,95 bombetes de 60w, i 2.193,60 litres d´aigua que té una equivalència de 1.462,4 ampollas d´aigua de 1.5l:

migdia

Roger Matas i Laura López:
Després de veure que llençàvem molt iogurt, hem trobat una solució: a qui no li agrada el iogurt, en comptes d’agafar-ne un de sencer i llençar-ne la meitat, agafa un bol i el monitor o la monitora li posa tres cullerades. Així no malbaratem el iogurt i tothom en menja una mica.

I, ara estem estudiant el malbaratament dels cigrons!!!