Comissió Digital

Funcions de la Comissió Digital

• Gestió i manteniment dels equips i els inventaris inclosa la gestió de l’inventari ÍNDIC.
  • Orientació en les compres de hardware i software i en la instal·lació d’equips fora de l’Estratègia Digital.
  • Seguiment dels ordinadors portàtils docents.
  • Seguiment dels portàtils dels alumnes.
  • Seguiment dels Ipads del centre (alumnes i mestres)
  • Seguiment de tot el maquinari de l’àmbit administratiu.
  • Gestió d’avaries SAU que no siguin personals i atenció als tècnics inclòs el de manteniment “in situ” quan sigui necessari i dels de Telefònica quan vinguin al centre.
  • Actualització del Pla de Comunicació Digital
  • Orientació per a la creació de materials i espais interactius.
  • Gestió del domini:
    • Correus “@emar.cat”
    • Dispositius (Ipads, ordinadors portàtils, pantalles interactives, projectors, etc)
    • Aplicacions
    • Sistema operatiu
    • Classroom
    • Incidències i problemes de seguretat o mal ús de les eines
  • Assessorament als cicles o individualitzat pel desplegament de propostes amb ús de tecnologia.
  • Formació en centre – si s’escau -.
  • Proposar formacions a les famílies d’àmbit tecnològic.
  • Coordinació i avaluació de l’EDC.

Membres de la Comissió Digital

Coordinador/a: Clara Florit Camps

Pol Prats García

Sergio Bernardez Carracedo

Cristina Herraiz Bianchi

• El/la Coordinador/a digital de centre, com a figura clau dins l’EDC, formarà part de la Comissió digital de centre i tindrà com a objectiu principal coordinar i dinamitzar les actuacions que determini la Comissió d’estratègia digital de centre.
  • El Departament ha publicat un document amb orientacions per a la coordinació digital de centre on es detallen les tasques i les funcions que té un coordinador/a digital d’un centre educatiu.

Funcions de la Coordinació

• Gestió dels lliuraments i recollida d’equipaments d’equitat digital
  • Seguiment dels accessoris de cada dispositiu (carregadors i perifèrics) i distribució d’aquests en els diferents espais.
  • Portar al cicle els acords o les tasques que fixi la comissió
  • Programació curricular de cada curs i descripció al full de totes les activitats i seguiment de les mateixes
  • Seguiment i avaluació de l’EDC
  • Test d’aplicacions i noves eines i activitats per a cada nivell
  • Identificació de les necessitats per a minimitzar la bretxa digital dels alumnes que la pateixen

Organització:

• La comissió es reunirà cada dimarts de 12:45h a 14h, excepte els dies que siguin necessaris fer un claustre.
  • El coordinador disposarà de temps per a la gestió del domini i dels espais a la xarxa i també de tot el maquinari i les aplicacions.
  • El coordinador es reunirà amb el tècnic del Manteniment In Situ quan aquest faci les visites programades. Procurarà que les visites siguin en hores de coordinació per no afectar el seu horari docent.

Finalitat de la Comissió Digital:

• Compartir tot el que es fa en relació a l’Estratègia Digital de Centre