Els tallers són una forma de treball diferent , tant a nivell organitzatiu com tècnic. Es tracta de fer agrupacions de entre 10-12 alumnes, a ser possible, diferents del grup-classe i portar a terme unes activitats curriculars de manera més lúdica, manipulativa i vivencial.
Què aporta aquesta metodologia?
- Un entorn més relaxat que afavoreix la comunicació més directa i distesa, tant entre companys/es com entre l’infant i el/la mestre/a.
- La vivència d’experiències que els permeten créixer.
- L’aprenentatge significatiu mitjançant l’experiència.
- El treball autònom.
- L’adquisició d’estratègies de pensament i transferència de coneixements.
- L’adquisició de recursos personals per aprendre a aprendre.
- L’aprenentatge transversal.
- La socialització.
- El treball cooperatiu: aprendre dels i amb els altres.
- El trencament de les desigualtats i l’atenció a la diversitat.
- El desenvolupament d’eines d’intel·ligència emocional i social.
- La diversificació d’espais i agrupaments.
- L’autoavaluació i l’avaluació compartida.
Com ens organitzem?
- Internivells: es barregen alumnes de tot el cicle.
- Cada grup anirà 1,2,3,o 4 sessions (1,2,3 o 4 setmanes) a un mateix taller (depèn de la dificultat de la tasca i de l’edat de l’alumnat)
- Després canviarà de taller i al llarg del curs passarà per tots.
- Es necessiten tants espais com tallers hi ha. Utilitzem les aules, les tutories, la sala de mestres, l’aula multiusos…)
- Cada taller es dirigit per un/a mestre/a, ja sigui tutor/a o especialista (independentment del cicle al que estigui adscrit).
- Com a mínim, un dels tallers utilitza com a llengua vehicular l’anglès.
Barrejar alumnes de diferents edats permet:
- Ampliar l’àmbit de relació humana del nen/a.
- Treballar aspectes bàsics de la sociabilitat.
- Fomenta actituds de col·laboració.
- Recerca d’interessos comuns.