Amb el grup de les GENETES iniciem el curs treballant els camins entesos com a circuits i connexions per unir diferents punts. El material de partida és la llana i el paper; lligar, tensar, connectar, relacionar, fer equilibris, construir, transportar i lliscar.
Xarxes, unim tamborets amb llana.
Treballem amb cinta adhesiva de pintor, els tamborets del taller, llana, agulles d’estendre i tisores. Què podem fer amb aquests materials?

Al taller, les taules estan retirades, i els tamborets capgirats i repartits per l’espai. A cada un d’ells hi ha una petita bobina de llana i petits fragments de cinta adhesiva de pintor. A l’enganxar la llana unint els tamborets han aparegut les línies corbes i les línies rectes; gronxadors, boques somrients i pizzes (embolics de llana coberts de cinta de pintor).
A mitja sessió ha aparegut una caixa plena d’agulles d’estendre. Han fet serps, caragols, ratolins, peixos i un pescador.
En acabar hem recollit el taller, ha calgut enrotllar la llana al voltant d’agulles d’estendre, desenredar els embolics de llana i cinta i pujar els tambores damunt la taula.

Al tancament de la sessió comenten que els agradaria fer tirolines, la setmana que ve ho provem!
Muntanyes i ponts
Continuem treballant els camins amb els tamborets del taller, però aquest cop els posem del dret. Utilitzem tires de paper, cinta adhesiva de pintor i la llana de l’última sessió.
Abans d’iniciar parlem dels ponts, una manera d’anar d’una muntanya a l’altre o travessar un riu, una manera d’escurçar els camins. Aquesta vegada, el repte és fer ponts de paper per poder viatjar d’un tamboret a l’altre, per fer-ho cal col·laborar, els ponts llargs s’han de fer en equip!

Per gaudir d’aquests ponts ens hem fet petits, si no és així no aguantarien el nostre pes!

Recuperem la llana que vàrem fer servir l’última vegada, agafem la gran idea de l’altre grup, fer tirolines! Investiguem i descobrim que es poden fer tirolines amb fragments de paper i agulles d’estendre, juguem a buscar la manera de fer lliscar els papers.

Al doblegar el paper apareixen parets, teulades i portes, fem petites cases per anar descansant, travessar ponts cansa més del que sembla, hi ha persones petites que necessiten fer un cop de cap.

El cos i les tirolines
Dediquem la sessió a fer petits personatges que es puguin tirar agafats a una tirolina. Fem servir tires de paper, restes de tall. Cadascuna ha de buscar les parts del seu cos i anar-les enganxant entre si: el cap, el coll, el tors, els braços, els peus i les articulacions! Si dobleguem un paper pot aparèixer un colze, un genoll, o un peu! Amb retoladors situem el que creiem necessari, ulls, boca, nas, orelles, dits, cabell, etc.

Es pot estripar el paper per buscar la mesura de cada part del cos. Per enganxar cal tenir paciència, saber esperar. Cada vegada que enganxem dos papers contem fins a deu dues vegades, així ens assegurem que s’asseca mínimament. Després dibuixem tot allò que els falti als personatges.


Aquest cop les taules i els tamborets s’han convertit en punts estratègics on lligar les cordes per on fer lliscar els personatges de paper.



Insectes gota
El grup de les Genetes s’estan fixant en els arbres, estan molt interessades en les oliveres, els xiprers, els pins i els roures. Ens preguntem quins animals viuen als arbres. Han parlat dels micos, els ocells, els coales, les formigues, les aranyes, etc.

Aquest cop dibuixarem, cadascuna haurà de dibuixar els seus habitants dels arbres. Per fer-ho utilitzem un parell de gotes de tinta xinesa i un llistó rodó de fusta amb punta. 
Al llarg de la sessió apareixen altres maneres d’aplicar la tinta, moltes ganes d’investigar.
Gotes de colors

Continuem investigant amb les gotes, ara ja coneixem la tècnica. Aquest cop amb aquarel·les de colors i pinzells fins. Apareixen formes increïbles i colors inesperats… verds sospitosos.




















Segueix-nos!