3r GRUP JARDINS URBANS (2T)

DIBUIXAR A PARTIR DEL VOLUM

Observem quatre escultures, una de coure, una de fang, una de pedra i una de fusta. Tocar els volums i resseguir amb els dits ens ajuda a entendre les formes, on estan situats els elements i les proporcions. Hi ha escultures més proporcionades que altres.

També ens mirem les cares, les nostres, parem atenció a les diferents parts com si fos un paisatge, ens plantegem el perquè de les formes. Busquem similituds entre els ulls i els elements de la natura, ulls-ametlla, ulls-llimona, ulls-plàtan, infinites relacions.

GOFRAR, una tècnica d’estampació en sec.

Al taller de l’escola Baloo tenim un petit tòrcul, una premsa per fer gravat. L’aparell consta de dos corrons de metall que pressionen les planxes de gravat amb el paper amb molta força.

Fem GOFRATS, una tècnica que ens permet imprimir el relleu de les fulles del bosquet damunt del paper. Aquest treball ens serveix per apropar-nos al funcionament del tòrcul i entendre la pressió que podem arribar a fer els corrons.

Tot i que és una tècnica d’estampació en sec, el paper s’ha de mullar per estovar-lo, així s’adapta millor a les formes quan passa pel tòrcul.

“L’ENTORN”, UN LLIBRE PER LA BIBLIOTECA

Ara que ja ens hem iniciat en la tècnica del gofrat, fem un llibre per la biblioteca de l’escola, un llibre per llegir amb la punta dels dits i a ulls clucs. Es dirà “L’ENTORN”, i acabarà sent un recull de gofrats que ens parlen del que podem trobar al voltant de Montbau: bolets, cotxes, coets, animals, arbres, bassals, etc.

Dibuixem amb filferro per aconseguir el gofrat de totes aquestes imatges de l’entorn.

Si volem que les paraules gofrades es llegeixin d’esquerra a dreta, les hem de situar al tòrcul de dreta a esquerra.

INVENTEM PLANTES

L’Stefano Mancuso és un botànic italià que fa anys que estudia el regne vegetal. Una de les seves dèries, és fer-nos entendre que les plantes no són menys importants que la resta dels habitants de la terra. Diu que els humans estem cecs, que no veiem el que tenim a l’entorn. Una de les causes és perquè el món vegetal, en sembla que canvia més lentament que nosaltres.

Davant un time-lapse d’uns brots de gira-sol, ens intenta explicar que les plantes no només es mouen per buscar el sol o a causa del vent, segons diu, les plantes també juguen! I es comuniquen!

Inventem plantes a través del dibuix i les fem créixer i jugar a través de l’stop-motion.

Apareixen arbres que donen fruits prou curiosos, com ara agulles d’estendre, senyals de tràfic, arbres ambre totes les fulles diferents… Dissenys preciosos.

Per fer créixer aquests arbres inventats cal inventar una llavor, plantar-la i veure com creixen. Ho fem a través del dibuix, petites animacions de 12 fotogrames. Utilitzem taules de llum per calcar els fotogrames.

MENÚ INICI _