Treball de la síl·laba

A P4 és molt important el treball de la síl:laba per poder continuar amb l’aprenentatge de la lecto-escriptura. En aquests petits vídeos veureu com treballem a l’aula amb els vostres fills aquest aspecte. Si us animeu a fer-ho a casa aquí teniu una petita pinzellada.

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de vídeos.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

El joc de la Motxi! 3r

El passat dimecres els nens i nenes de 3r vam realitzar ”El joc de la Motxi”, on ens van ensenyar a tindre cura de la nostra esquena.

Vam aprendre a seure bé a la cadira i a portar correctament la motxilla d’escola. També, ens van ensenyar com posar el material a dintre de la motxilla, així com alguns consells a l’hora de dormir.

Ens ho vam passar d’allò més bé, i els consells els estem duent a terme per tal de tenir cura de la nostra esquena.

Aquí us deixem un recull de fotografies d’aquell dia.

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Concurs de lectura en veu alta 2021

Com cada curs els alumnes de 4t i de 6è participen en el Certamen de Lectura en Veu Alta organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana. Mitjançant aquest concurs fomentem el gust per la lectura i el treball de la lectura expressiva.

Aquest any com que no es poden barrejar els alumnes dels diferents grups estables hem fet una videoconferència entre les classes de 4t i de 6è. Així alguns alumnes han llegit una pàgina dels llibres que estan treballant per aquest certamen. Els companys i companyes de l’altra classe han estat els encarregats de triar els alumnes que ens representaran en el Certamen de Lectura en Veu Alta.

Durant aquesta setmana gravarem als nens i nenes triats llegint una pàgina del llibre i enviarem aquests vídeos al jurat.

Segur que ho faran molt bé!

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Preinscripció curs 2021-2022

Us deixem la pàgina web on trobareu l’accés directe i tota la informació de com realitzar la sol·licitud de preinscripció:

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/infantil-3-6/preinscriute/sollicitud/

Com fer la sol·licitud?

Calendari

11 de març oferta inicial de places escolars.

15 al 24 de març presentació de sol·licituds (telemàticament).

19 d’abril llistat de participants amb la puntuació provisional.

20 al 26 d’abril presentació de reclamacions.

30 d’abril llista de puntuacions un cop resoltes les reclamacions.

5 de maig sorteig per resoldre els empats.

7 de maig llista ordenada.

4 de juny oferta final de places.

7 de juny llistat d’admesos i llistes d’espera.

Per qualsevol dubte que pugueu tenir recordeu que podeu utilitzar els canals de comunicació del nostre centre.

Correu electrònic: a8040333@xtec.cat

Telèfon: 933708952 – 677250225

 

Aprenem sobre els pingüins

La classe dels Taurons s’ha endinsat en una nova Aventura per ajudar al pirata Malapata a rescatar uns pingüins. Per aconseguir-ho, hem cercat informació i estem treballant per aprendre moltes coses sobre aquest animal.

Cada infant ha cercat informació i la compartit amb els companys/es de la classe.

Clica la foto per veure l’àlbum

Hem experimentat amb gel ja que el pirata Malapata es troba a l’Antàrtida i hem volgut saber més coses sobre aquesta matèria.

Clica la foto per veure l’àlbum

També, ens hem mesurat, en funció si erem més alts o iguals que un pingüí emperador.

Clica la foto per veure l’àlbum

La nostra aventura continua, encara estem acabant de fer moltes feinetes relacionades amb aquesta au.

Clica la foto per veure l’àlbum

Moltes gràcies per la vostra col·laboració en l’aportació d’informació, els Taurons estan aprenent d’allò més.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

L’alumnat de 3r va a l’hort i al jardí!

Aquesta setmana els nens i nenes de 3r ens ha tocat netejar l’hort i el jardí de l’escola.

El dimecres vam anar a l’hort i el divendres al jardí. Als dos llocs vam regar i vam treure les males herbes.

Ens ho vam passar molt bé i estem desitjant repetir!

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Llit elàstic P3

Hola famílies aquest dijous hem estrenat un element nou en la sala de psicomotricitat: El llit elàstic.

Hem relacionat la classe de anglès amb la de psicomotricitat.

Els nens i nenes han saltat al ritme de la cançó FIVE LITTLE MONKEYS  JUMPING ON THE BED.

Ha estat molt divertit.

Us deixem la cançó i un vídeo dels nens i nenes gaudint saltant al llit elàstic.

 

Acabem el projecte dels ÓSSOS POLARS – 1R

Després d’haver treballat molt, ens acomiadem del nostre projecte sobre els óssos polars!

La classe de 1r hem tractat els animals en perill d’extinció i el que més ens va agradar va ser l’ós polar. I ens va sorgir una pregunta: Per què son blancs els óssos polars?

Hem après moltes coses sobre els óssos: on viuen, què mengen, quant medeixen i quant pesen, quantes cries tenen… I sabeu què? Hem descobert que en realitat no són blancs!  A més a més, hem fet recerca d’informació i l’hem comparat amb altres tipus d’ós (l’ós grizzley, l’ós bru, l’ós panda i l’ós d’antifaç).

D’altra banda, a ARTS&CRAFTS vam pintar un iceberg per decorar el passadís i… fins i tot per Carnestoltes les nostres màscares eren d’ós polar!

Si cliqueu a la fotografia podreu veure un recull d’imatges de diferents dies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Acabem el projecte “Dones: Trencant barreres”

La igualtat entre homes i dones  és una conquesta lenta, recent i tal com hem vist, de vegades, dolorosa. Amb aquest projecte hem volgut destacar unes 20 dones extraordinàries i independents que per diferents circumstàncies han passat a la història, en moltes ocasions jugant-se la vida. Aquí us deixem un petit tastet de tot el treball que han fet els nens i nenes de 5è d’aquestes  increïbles científiques, educadores, activistes, escriptores, actrius, reines, pintores…però n’hi ha moltes més.

L’alumnat de 5è n’és conscient d’aquestes diferències que hi han hagut al llarg de la història i han treballat de diferents maneres cada personatge (completant esquemes, dibuixant còmics basats en les seves vides i fent exposicions). Finalment, han fet entre tots i totes un joc de taula pensat en les seves qualitats professionals així com els seus èxits. Paral·lelament han dissenyat un logotip per aquest joc. JA el tenim acabat! Hi jugarem d’aquí poc! Us deixem unes fotos de tot el procés

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos i vídeos del projecte.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

8 de Març 2n

El 8 de març va ser el dia de la dona i a la classe de segon hem volgut fer un homenatge a les dones de les nostres vides.
Uns dies abans, vam conèixer algunes de les dones que han fet història: esportistes, científiques, pirates, pintores…
Dilluns coincidint amb el dia de la dona, vam fer una petita exposició sobre les dones més importants de les nostres vides. Per últim, vam poder decorar el passadís amb les banderoles que van portar fetes des de casa.

Ha quedat així de bonic!

Si cliqueu  la imatge podreu veure un recull de fotografies d’aquest dia.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Plaça Disset de Setembre 3r

Els nens i nenes de 3r hem participat en la remodelació de la Plaça Disset de Setembre. L’Ajuntament ens va convidar a participar en un projecte per tal d’ajudar-los a pensar idees per a la nova plaça que tenen projectada.

Nosaltres ens vam engrescar i vam ser molt participatius. Ens van encomanar diferents tasques, com per exemple, descriure la plaça en tres paraules, decidir quin caràcter  ens agradaria que tingués la plaça: cultural, natural …  També ens van preguntar quines activitats  ens agradaria fer en la plaça. Vam passar una tarda molt divertida imaginant com podria ser la plaça Disset de Setembre!

Us deixem el mural que vam elaborar amb les nostres aportacions:

Si voleu més informació, aquí us deixem la notícia de l’Ajuntament.

 

Notícia

ENTREVISTEM A UN PILOT I UN CONTROLADOR AERI! 2n

Amb el projecte que estem fent sobre “Per què volen els avions?” hem tingut la possibilitat d’entrevistar i parlar amb un pilot i un controlador aeri de la nostra ciutat!

Teníem moltes preguntes i ells ens va delectar amb les seves respostes.  Les entrevistes les vam fer a distància a través d’una videoconferència. Ha estat una experiència que volem compartir, perquè ens ha agradat i hem après molt!

Moltes gràcies Marc i Joan!

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos de l’activitat.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Preparant l’hort per la primavera

Aquesta setmana estem realitzant la plantació de primavera a l’hort del curs 20-21.

Per cursos hem repartit els planters i realitzarem els treballs corresponents,  així com les investigacions a l’aula. Podrem aprendre molt i ho passarem molt bé!!!

Les albergínies de P4 han quedat precioses!

Si cliqueu la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos de l’activitat.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Videoconferència Enginyer Òptics empresa ASE OPTICS Lego League 6è

El passat 18 de febrer els nens i nenes de sisè van realitzar una videoconferència amb dos enginyers òptics de l’empresa ASE OPTICS Europe.

Els objectius de la trobada eren conèixer una mica l’empresa ASE OPTICS i explicar als dos enginyers la idea que han tingut els alumnes per millorar el món de l’esport mitjançant la tecnologia dins del projecte de la Lego League que estem implementant. Més concretament els alumnes de sisè proposen crear unes ulleres de natació que ajudin a les persones invidents a saber quan s’estan apropant a alguna de les vores de la piscina.

Us deixem la presentació que van utilitzar per explicar la seva idea al Thomas i a la Paloma:

https://docs.google.com/presentation/d/1xqqDc4MBpJEwVXdOe4kS1I6MMshr99pezsv8N7rJ0II/edit?usp=sharing

En acabar la presentació de la nostra idea vam preguntar als dos enginyers tots els dubtes que tenim al voltant del nostre disseny.

Tant la Paloma com el Thomas ens van animar a seguir desenvolupant projectes d’aquest tipus i ens van felicitar per la idea.

Finalment ens han convidat a visitar la seva empresa quan la situació millori.

Moltes gràcies Paloma i Thomas! Moltes gràcies ASE OPTICS!

També volem agrair a l’Anna Colominas, coordinadora de l’àmbit cientificotecnològic del Programa Interseccions de l’Ajuntament del Prat de Llobregat, haver-nos posat en contacte amb l’empresa ASEOPTICS i per ser-hi present a la videoconferència.

Clicant a la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

A la classe de 1r celebrem el carnaval

Divendres 12 ens ho vam passar molt bé celebrant el Carnaval a la classe de 1r.

Tots i totes vam venir disfressats d’allò que més ens va agradar passant el dia convertits en altres personatges.

A més vam fer un taller i tots i totes ens vam transformar en ossos polars que ens agraden molt i els estem estudiant al nostre projecte.

Clicant a la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

Petits Contes 6è

Els nens i nenes de sisè van presentar per videoconferència als responsables de Petits Contes del Programa Interseccions de l’Ajuntament del Prat de Llobregat el treball que han fet sobre dones i homes importants de la història.

Així han estat treballant les seves biografies i veient per quin motiu eren importants. Després d’aquesta feina utilitzaran aquests personatges com els protagonistes dels contes que els nens i nenes treballant en equip escriuran pels Petits Contes.

Clicant a la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

DICTAT EXPLOSIU! 2n

Us mostrem l’activitat explosiva que vam fer l’altre dia a 2n.

A l’interior dels globus hi havia uns papers amb les frases que havíen de llegir als companys. D’un en un, havíem de sortir a explotar un globus i dictar a la resta de companys i companyes les frases que hi havia a dins.

Va ser tot un èxit!

Si cliqueu sobre la foto podreu veure més imatges sobre aquesta activitat.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

La nostra primera collita de l’hort

Els nens i nenes de quart han  realitzat la primera collita de l’hort i us expliquen l’activitat.

Avui  ens han dit que  arribava en pocs dies  plantes noves de  verdures de primavera per posar-les a l’hort.

Immediatament ens hem preparat per fer la collita, tot i que ens hem fixat que les cols i els bròquils estan molt petitets i encara no han sortit! Però com necessitem l’espai, no ens quedava més remei que recollir: escarola, api,  enciams, cols, remolatxa…  Ho tindrem present per a la tardor vinent!

Així que  mitja sessió d’educació física l’hem dedicat a fer exercici a l’hort :  hem fet la collita i hem deixat preparada la terra per als nous conreus.  Per acabar hem  portat a cada classe el que hi havia a la seva cartellera i  s’han posat molt contents.

Us deixem algunes imatges…

 

Clicant a la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)

 

Producte intermedi “From the univers to Prat”

Els alumnes de 5è han estat avançant en els seus coneixements del món que els envolta. Com que ja vam estudiar l’univers, ara el nostre coet ha abandonat l’Estació Espacial Internacional i s’encamina poc a poc cap a la Terra. Gràcies als seus coneixements de les coordenades l’han guiat per dirigir-se cap a Europa.

Llavors ens hem convertit en uns experts en el nostre continent, sabem interpretar mapes i indagar en els aspectes físics i polítics com la Unió Europea.Cada alumne/a ha buscat informació sobre un país de la U.E., ha elaborat un PowerPoint i l’ha exposat en un vídeo (si veieu el mapa d’Europa hi trobareu les diferents exposicions i PowerPoints). A partir d’aquí (d’aquestes informacions dels vídeos) l’alumnat ha elaborat un trivial en anglès que ens ha permès practicar les QW d’anglès (What, When, Where, Which, How often, Who…). Hem dissenyat un taulell, unes fitxes i les targetes contenien les nostres preguntes (formulades per nosaltres) en anglès!

 

Ah! Per cert, el logo del joc també l’hem dissenyat nosaltres, cadascun ha fet la seva proposta i telemàticament hem votat en democràcia el que més ens ha agradat:

Avui ha estat el dia que hem jugat a  l’Eurotrivial i s’han premiat als guanyadors amb un trofeu i amb una moneda d’euro de xocolata. Felicitats!

Clicant a la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotografies.

(Avís: La publicació d’imatges de l’alumnat de l’escola correspon únicament a la pròpia escola. Per tant, és prohibida la difusió o manipulació en d’altres espais públics. Llei orgànica 1/1982 de 5 de maig sobre el dret a l’honor, a la pròpia intimitat i la pròpia imatge.)