ACTUALITZACIÓ NORMATIVA D’ACCÉS ALS CENTRES EDUCATIUS

Benvolgudes famílies,
Bon any a tots! Després de les festes nadalenques, aquesta setmana hem reprès les classes presencials a l’EMVIC, aules de la xarxa i l’EM Tona, tot i la complicada situació epidemiològica que seguim vivint.
Amb l’objectiu de preservar la salut de tota la comunitat educativa, és important que tots complim amb els requisits d’accés als Centres Educatius, actualitzats el passat 11 de gener pel Departament de Salut (+info):
El vostre fill o fillano pot assistir al centre si presenta alguns dels símptomes compatibles amb la covid-19, encara que sigui de manera aïllada:

– Febre o febrícula > 37,5 ºC
– Tos
– Dificultat per respirar
– Mal de coll
– Refredat nasal
– Cansament
– Dolors musculars
– Mal de cap
– Mal de panxa
– Vòmits
– Diarrea
– Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

En cas de presentar simptomatologia compatible, cal que la persona afectada se sotmeti a una prova diagnòstica i no vagi al centre educatiu fins que tingui un resultat negatiu. Si el resultat de la prova és positiu, s’ha d’aïllar, i si és negatiu només pot tornar al centre un cop hagin millorat els símptomes (si tenia febre, cal que hagi estat 24 h sense febre).

Tampoc no poden assistir a classe els alumnes que presentin alguna de les situacions següents:

• ​Estan a l’espera del resultat d’una PCR o d’una altra prova de diagnòstic molecular (excepte si ha estat un cribratge poblacional o un cribratge a tot el centre educatiu).
  • Conviuen amb una persona que està a l’espera del resultat d’una PCR o d’una altra prova de diagnòstic molecular perquè són un cas sospitós (no si es tracta d’un contacte estret asimptomàtic o s’ha fet una PCR per a cribratge).
  • Es troben en període de quarantena domiciliària perquè han estat identificades com a contacte estret d’alguna persona diagnosticada de covid-19.

Aparició de simptomatologia a les aules:

En el cas que durant les classes un alumne o alumna presenti una o més de les simptomatologies descrites anteriorment, s’activarà el protocol COVID del centre i procedirem a trucar a la família perquè el vingui a recollir.

Formulari COVID:​ us recordem que si el vostre fill o filla es troba en qualsevol dels casos descrits en aquest correu heu d’emplenar el següent formulari per informar-nos de la vostra situació, per gestionar el vostre cas amb el professorat.

Agraïm la vostra col·laboració.