LLEGIM A 2N!

Durant aquest segon trimestre, els nens i nenes de primer i segon hem continuat treballant el Castellà a partir de diferents contes:

“Los atrevidos y la aventura en el faro” i “Los atrevidos y el misterio del dinosaurio” de Elsa Punset (1r)

“Niña bonita” d’Ana María Machado i “Luz en el ático” de Begoña Ibarrola (2n)

El fet de treballar a partir de contes ens han servit per a millorar la nostra competència comunicativa mitjançant l’escolta activa i la reflexió crítica del contingut dels mateixos. Hem dut a terme activitats i reptes per a treballar especialment la comprensió oral (entendre allò que escoltem) i l’enriquiment del vocabulari així com petites tasques individuals i col·lectives per a treballar la comprensió lectora (entendre allò que llegim) i l’expressió escrita posant especial atenció en l’estructura de la frase a primer i l’estructura del text i les normes bàsiques d’ortografia a segon. També hem treballat l’expressió oral fent petites exposicions tenint en compte tant els aspectes verbals com els no verbals de la comunicació, promovent així un aprenentatge significatiu, funcional i transferible.

A més, a través dels contes hem treballat les nostres habilitats socioemocionals així com valors propis d’una societat democràtica com són la tolerància, la solidaritat i la perspectiva de gènere, relacionat la història amb la nostra vida quotidiana.