Colònies

L’escola Ferran Sunyer aposta fermament per la realització de colònies en acabar cada cicle en tant que valora que aquesta activitat té molts aspectes positius tant pedagògics com personals que beneficien als infants. Per això, les colònies s’ofereixen als alumnes que fan els cursos de P5, 2n, 4t i 6è.

Quan l’infant es troba en un context diferent i més relaxat, com el que brinden les colònies, mostra altres facetes de la seva manera de ser, alhora que descobreix aspectes nous dels companys d’aula. I així enforteix les relacions i els vincles amb els companys de la seva edat, gràcies sobretot a les moltes activitats d’equip que comparteixen.

Aventura, descobriment, enyor, exaltació, neguit, coneixement dels altres…les reaccions són variables, però en general els nens gaudeixen de les colònies, sobretot si van alguns dies a llocs diferents d’on resideixen habitualment. Anar de colònies és una experiència amb una  funció social molt enriquidora. Les colònies  ofereixen  moments únics per educar els infants  i fer-los créixer com a persones i com a ciutadans. Aquests  dies fora de casa, ajuden a desenvolupar  tot un seguit d’experiències personals molt positives,  haver d’enfrontar-se a situacions noves, que ajuden a superar reptes, pors i  la  mateixa convivència en col·lectivitat. Per tant, aquesta activitat contribueix directament en potenciar que els infants guanyin autonomia en la cura d’ells mateixos i en la gestió de les seves emocions.

La convivència implica obligacions, reptes, normes, temps per a activitats i molts moments d’esbarjo, unes dinàmiques que ajuden als infants  a prendre consciència i a ser corresponsables de tot el que hi passa, com participar dels àpats, cuidar les seves coses o vestir-se, per no parlar de dormir junts i compartir amb els companys de classe molts moments bens diferents del dia a  a dia a l’escola.

En els següents enllaços podreu trobar informació concreta sobre les colònies de cada nivell i de les cases a les quals van:

COLÒNIES P5

COLÒNIES 2n

COLÒNIES 4T

COLÒNIES 6è

Reunió informativa _colònies Ferran Sunyer  (maig 22)