Robòtica

A escola sempre ens ha interessat el treball de Robòtica, o allò que els anglesos diuen STEM (Science, technology, Engineering & Math). Una manera d’introduir l’aprenentatge més tècnic i científic.

A Cicle Inicial, amb les Beebots, treballen l’orientació espacial però també el concepte d’ordre, de cadenes d’ordres, el plantejament d’hipòtesis i la seva comprovació, etc. A Cicle Mitjà fan servir aplicacions més avançades com Lightboot, Botlogic, Code.org, etc. per aprofundir en aquest conceptes.

I a Cicle Superior, finalment, treballem amb LegoWeDo 2.0, un projecte que parteix del sistema de construcció clàssic de Lego per anar introduint concepte científics, matemàtics i tecnològics, com  velocitat, força, moviment, etc. Construïm diferents tipus de robots i els programem per que realitzin diferents tasques. Cal treballar en grup, distribuir les tasques, compartir experiències, exposar davant la resta del grup les idees  plantejades i els resultats obtinguts, aplicar mètodes científics per valorar els resultats…

L’actitud de l’alumnat davant d’aquestes propostes és espectacular, els hi agrada el seu caràcter manipulatiu, però també la manera pràctica en que s’introdueixen els conceptes tècnics. No hi ha competició, sinó cooperació; tothom troba el seu espai i les seves capacitats.