Novetats a Infantil!

“Jo no tinc cadiraaaa!” és una frase que al setembre podies escoltar a les aules de la 4a planta del Ferran Sunyer. I és que hem decidit distribuir els mobles de les aules d’infantil seguint el criteri de flexibilitzar les tasques i les agrupacions de l’alumnat dins de la vida d’aula. Aquesta idea s’ha concretat distribuint les taules i les zones de treball de forma descentrada i diferenciada segons l’activitat que s’hi farà: zona de construccions, taules arran de terra, biblioteca amb matalassets i coixins, taules amb cadires per fer treball gràfic en petit grup,… Cada espai té una finalitat i estan separats de manera que es genera més intimitat i concentració pels infants que hi són.
El fet de treure algunes taules i cadires va suposar inicialment una sorpresa pels nens i nenes grans del cicle però ara ja han entès que amb imaginació troben alternatives: compartir bancs, estar tranquil•lament al terra, seure a la catifa, fer construccions al terra o en diferents nivells d’alçada, escriure i dibuixar en vertical als cavallets … Així doncs, la reivindicació de la cadira cada vegada se sent menys i les relacions col•laboratives van en augment!